کاکی گفت: سه هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی از روز گذشته تاکنون از پایانه مرزی مهران وارد کشور شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مجید کاکی فرماندار مهران ، گفت: تمامی تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زائران از جمله بحث امنیت و خدمات اتخاذ شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

او افزود: ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری ایجاد شده و با کمک نیرو‌های مسلح و سایر دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان بطور کامل آماده پذیرایی از زائران عتبات‌عالیات هستیم.

کاکی ادامه داد: در بحث بهداشت، نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از شیوع کرونا در پایانه مرزی مستقر هستند و از تمامی افرادی که وارد می‌شوند تست کرونا گرفته می‌شود و افرادی که تست کرونا آنان مثبت باشد به صورت مجزا به شهر‌های مقصد خود انتقال داده می‌شوند و افرادی که نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران انتقال داده می‌شوند.

او بیان کرد: به منظور ارائه خدمات بیشتر به زائران هر روز ساعت ۱۶ نشست قرارگاه اربعین با حضور رییس قرارگاه و مسئولان استانی برگزار می‌شود و تصمیمات مقتضی در راستای برنامه ریزی‌های اربعین اتخاذ می‌شود.

او اظهار کرد: مرز مهران با توجه به اینکه امروز در کشور عراق مصادف با اربعین حسینی است، به طور کامل از طرف عراق بسته شده است و حتی افراد دارای مجوز‌های قانونی هم نمی‌توانند از این مرز عبور کنند.

کاکی بیان کرد: براساس پیش بینی‌ها بیش از ۷۰ درصد زائران اربعین به دلیل مطلوب بودن زیرساخت‌ها و امنیت بسیار بالا از مرز مهران وارد کشور می‌شوند.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: مرز مهران ، تردد زوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.