صادقی فر گفت: بیش از ۵۰ نیروی آموزش دیده دانشگاه در سه شیفت و ۲۴ ساعته در پایانه مهران مستقر و از تمامی زائران ورودی به مرز مهران تست کرونا می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در بازدید از پایانه مرزی مهران ،گفت: برای همه افرادی که به مرز وارد می‌شوند، بر اساس نظام مراقبت سندرومیک غربالگری کرونا و شناسایی سایر بیماری‌های گوارشی و تنفسی انجام می‌شود.

او افزود: تمامی افرادی که مشکوک باشند، توسط تیم‌های مراقبتی مستقر در پایانه به آنان آموزش‌های لازم داده می‌شود و از همه افرادی که تست گرفته می‌شود نتیجه آن در سامانه ثبت و به استان مقصد آنان اعلام می‌شود.

او مطرح کرد: به افرادی که تست آنان نیز مثبت باشد علاوه بر آموزش لازم، بصورت مجزا از دیگر افراد راهی مقصد می‌شوند و در مقصد نیز مراقبت‌های ۱۴ روزه برای آنان اجرا می‌شود.

صادقی فر بیان کرد: همچنین زائرانی که تب دار هستند و نیاز به دارو خاصی یا تجویز ویزیت پزشک دارند به منظور درمان به درمانگاه‌های مستقر در پایانه ارجاع داده می‌شوند.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی برای افرادی که تست پی سی آر برای آنها نیاز باشد از طریق آزمایشگاه مرجع بهداشت شهر مهران که فعال شده ، این اقدام نیز انجام خواهد شد.

اودر خصوص اقدامات بهداشت محیط دانشگاه در پایانه مهران گفت: نیرو‌های بهداشت محیط دانشگاه با نظارت بر مواکب، فضای مختلف پایانه و سرویس‌های بهداشتی ، در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های تعیین شده تذکرات لازم را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.