علیمرادی گفت: وزارت بهداشت برای بازگشت زائرین از مرز زمینی مهران ۶۰هزار رپیدتست کرونا در اختیار دانشگاه ایلام قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،صیدنور علیمرادی نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام در امور اربعین استان ایلام در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: با توجه به بازگشت زائرین تعداد ۴۰ نفر از عوامل بهداشت در گیت‌های ورودی مرز مهران بر اساس نظام مراقبت افرادی غربالگری و از آن دسته از افرادی که مشکوک به بیماری باشند نمونه گیری خواهند کرد و افراد مبتلا از جمعیت جدا سازی خواهند شد.

او یادآور شد: ۴۰ پایگاه اورژانس ثابت و سیار با ۸۰ نفر کادر فوریت‌های پزشکی در مسیر‌های موصلاتی استان و پایانه مرزی مهران برای خدمت رسانی به زائرین مستقر شده که از این تعداد ۲۰ پایگاه ثابت است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه از این میزان ۲۰ دستگاه آمبولانس از استان‌های دیگر به مرز مهران اعزام شده اند، افزود: ۴ اتوبوس آمبولانس نیز در مرز مهران مستقر شده و بیمارستان مهران در حالت آماده باش برای حوادث احتمالی است.

نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام در امور اربعین استان ایلام بیان کرد: یک فروند بالگرد اورژانس کشور در فرودگاه ایلام مستقر شده و دو فروند بالگرد توسط نیرو‌های مسلح نیز در مرز مهران مستقر شده است.

علیمرادی یادآور شد: با توجه به گرمای بالای شهر مهران و بیماری کووید ۱۹، زائرین به صورت مستمر از مایعات (آب) استفاده کنند و در مسیر در سایه پیاده روی کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی نیروی زمینی سپاه با ایجاد یک بیمارستان صحرایی و درمانگاه در مرز مهران به زائرین ارائه خدمت می‌کند.

علیمرادی تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ نفر از نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌های مختلف در برگشت زائرین ارائه خدمت خواهند کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.