سرهنگ جمالوندی از عودت ۱۷ هزار و ۳۰۰ زائر از استان‌های مختلف کشور به استان‌های مبدا خود از ۲۰ شهریور تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ علی جمالوندی معاون عملیات انتظامی ایلام ، گفت:۱۷ هزار و ۳۰۰ زائر از استان‌های مختلف کشور از ۲۰ شهریور تاکنون به استان‌های مبدا خود عودت داده شده‌اند.

او ادامه داد: همچنین در این مدت چهار هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو حامل زائران نیز به استان‌های مبدا عودت شده‌اند و از ورود آن‌ها به مرز جلوگیری شد.

او افزود: عمده این زائران را ساکنان استان‌های قم، تهران و خراسان رضوی و زائرانی که از مبادی خروجی استان خوزستان به ایلام مراجعه کرده‌اند، تشکیل داده‌اند.

او ادامه داد: هرچند از ابتدا طبق اعلام مکرر مسئولان قرار شد هیچ زائری در مرز مهران حضور نداشته باشد و زائران از مرز‌های هوایی به سمت عراق بروند، اما با این وجود تعداد زیادی از زائران باز هم به سمت مهران رهسپار شدند.

او بیان کرد: هرچند نیرو‌های پلیس راه از عزیمت تمامی زائران به سمت مرز مهران جلوگیری کردند، اما باز هم تعدادی از زائران به طرق مختلف از جمله بیراهه‌ها خود را به پایانه مرزی مهران رساندند که بسیاری از این افراد به استان‌های خود عودت داده شدند.

او مطرح کرد: در میان زائران افرادی نیز بودند که با وجود ثبت‌نام برای سفر هوایی، اما به دلیل لغو پرواز‌ها یا ازدحام جمعیت برای مسافرات هوایی به سمت عراق نتوانسته بودند از طریق پرواز خود را به عتبات عالیات برسانند و به مرز مهران آمده بودند که با رایزنی و هماهنگی‌های مقطعی، برخی افراد دارای موافقتنامه و مجوز رسمی و یا موکب‌داران اجازه ورود به پایانه مرزی را دریافت کردند.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: مرز مهران ، تردد زوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.