مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه نظام اسلامی کاخ مستحکم الهی و اساس آن خون شهداست، گفت: همه اعضای جامعه در مقابل حفظ این بنا و خون شهدا مسئولیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار سعید کوشکی‌جهرمی در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ضمن تسلیت اربعین حسینی، بیان کرد: اربعین، یادآور مظلومیت و اقتدار امام حسین (ع) و خاندان او در پهنه زمان و کرانه عاشوراست.

او همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: دفاع مقدس در مسیر زندگی ما قرار داده شد تا از کسانی یاد کنیم که دلداده امام حسین (ع) بودند و به یقین برسیم که اگر در غربت فرهنگی امروز پرچم شهدا را علم کنیم، بسیاری از مشکلات با تاسی از عملیاتی که شهیدان انجام دادند، مرتفع خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به ویژگی رفتاری و شخصیتی شهدا پرداخت و گفت: شهدا در شمار انسان‌های عادی بودند که زندگی را دوست داشتند. بسیاری از آن‌ها انسان‌های عالم و درس خوانی بودند که با شروع جنگ، به عشق دفاع از سرزمین، درس و مدرسه و دانشگاه را کنار گذاشتند و راهی جبهه‌های جنگ شدند.

کوشکی بیان کرد: در جنگ اینگونه نبود که رزمندگان خود را در معرض مهلکه دشمن به صورت مستقیم قرار دهند بلکه خود را حفظ می‌کردند تا زنده بمانند.

او شهیدان را ملاک انسان نرمال در جامعه کنونی دانست و تاکید کرد که همه باید خود را با شهدا بسنجیم و ببینیم که با نرمال چه میزان فاصله داریم، گفت: شهدا انسان‌های معمولی بودند که ایمان به قلب آنان نور بخشید.

کوشکی با بیان اینکه همه شهدا دارای هشت ویژگی بودند، ایمان و توکل به خدا را اولین و مهمترین این ویژگی‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: شهدا اهل نماز اول وقت و عبادت، اهل قرآن، محب و مطیع اهل بیت (ع)، اهل دعا، اهل احسان به والدین، حلال خور و مطیع ولایت بودند.

این پیشکسوت عرصه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اکثریت افراد در جامعه امروز محب اهل بیت هستند، اما مطیع نه، این همه ناجوانمردی که گاهی اوقات می‌بینیم اینکه مدیری دست به خیانت می‌زند و مال و امکانات مردم را از آن خود می‌کند، به دلیل مطیع نبودن است.

کوشکی که معتقد است کسی که اهل نماز نیست، اهل ادب هم نیست، گفت: اگر محب و مطیع اهل بیت بودیم شاهد فضاحت اخلاقی و اهمال فرهنگی در جامعه نبودیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه طی هشت سال جنگ، رزمندگان و شهدا برای سربلندی ایران اسلامی تلاش کردند و موفق شدند، گفت: در تاریخ ۲۵۰ ساله ایران هیچ زمانی نبوده که جنگی حادث شود و خاک و سربلندی ایران تحت تاثیر قرار نگیرد و دفاع مقدس، به این لحاظ شاخص است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد که شهدا زندگی جهادی را تعریف و نهادینه کردند و دروازه‌های دیگری از نشان روحانی عالم به جهانیان نشان دادند.

کوشکی همچنین جهاددانشگاهی را یک مجموعه انقلابی دانست که چند قدم جلوتر از دانشگاه حرکت کرده و چهاردهه فعالیت تاثیرگذار را داشته است، گفت: به واسطه جهاددانشگاهی بسیاری از مشکلات جامعه رفع شد. اقداماتی که بسیاری جرات انجام آن را نداشتند، به همت جهادگران دانشگاهی انجام شد.

در این مراسم که با هدف بزرگداشت هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی (ع) برگزار شد، احکام مسئولان پایگاه مقاومت بسیج جهاددانشگاهی فارس اعطاء شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار