با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت دانش آموزان مهابادی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، همزمان با شروع سال تحصیلی جدید زنگ مهر و مقاومت در مدارس مهاباد به صدا درآمد و آیین بازگشایی مدارس نیز به صورت نمادین در مدرسه علوی و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

فرماندار مهاباد در آیین زنگ مهر و مقاومت اظهار کرد: از آموزش و پرورش و مدیران مدارس انتظار داریم مهارت‌های زندگی به ویژه قانون مداری را به دانش آموزان یاد داده و زمینه حضوری فعال همراه با اخلاق مداری و قانون گرایی آنان را در جامعه فراهم کنند.

خدرلو با اشاره به همزمانی زمان بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس، افزود: فرهنگ ایثار و همدلی رمز پیروزی بر رژیم صدام و حامیان آن بود که باید همین رویه ایثار فداکاری از طریق مدرسه به جامعه انتقال داده شود.

وی اضافه کرد: اولویت دادن به منافع ملی و جامعه به جای منافع شخصی نشانه وجود ایثار در انسان است که امیدواریم این فرهنگ از ایثارگران دوران دفاع مقدس به نسل جوان القا شود.

فرماندار مهاباد با بیان اینکه مهرماه امسال بازگشایی مدارس به صورت ترکیب مجازی و حضوری بوده، اذعان کرد: دولت با تمام توان در حال اجرای طرح واکسیناسیون سراسری بوده تا در نزدیک‌ترین زمان امکان آموزش حضوری دوباره مهیا شود.

مهاباد با ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارای ۴۷ هزار دانش‌آموز است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.