امروز آئین بازگشایی مدارس به صورت نمادین با حضور مسئولین استانی در مدرسه شهید نامدار مرادی سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،آئین بازگشایی مدارس و نواخته‌شدن زنگ آغاز سال‌تحصیلی جدید صبح امروز با حضور مسئولان استانی به صورت نمادین در مدرسه شهید نامدار مرادی سنندج برگزارشد و زنگ سال تحصیلی جدید به صدا در آمد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم  اظهار داشت: اول مهرماه فصل رویش علم و دانش در مدارس است.

رشید قربانی افزود: در بیست ماه گذشته تقریبا مدارس ما تعطیل بودند، اما امروز با رویکرد مسئولان کشور بر حضور دانش‌آموزان در مدارس امیدواریم بتوانیم باری دیگر کلاس‌های درس را دایر کنیم.

او خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از فضای مجازی در تعلیم علم و دانش به دانش‌آموزان تاثیری بسیار کمتر از حضور در کلاس‌های درس را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: با توجه به اینکه ۲۰ درصد جمعیت کردستان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند تنها کمتر از نیم درصد این دانش‌آموزان آسیب‌های ناشی از کرونا را در استان تجربه کرده‌اند.

قربانی تصریح کرد: در شرایطی که واکسیناسیون در کشور به سرعت در حال انجام است دلیلی برای تعطیلی مدارس نیست لذا تعطیلی مدارس امسال بر عهده شورای مدارس گذاشته شده است.

او در پایان سخنان خود یادآورشد: تا شرایط کاملا مطلوب نشود حضور دائم دانش‌آموزان در مدارس ممکن نیست و دانش‌آموزان به صورت ترکیبی حضوری و مجازی مشغول به تحصیل می‌شوند.

رخساره فضلی ناظر و مشاور وزارت آموزش و پرورش  اظهار داشت: آموزش و پرورش کردستان یکی از موفق‌ترین ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور است.

فضلی افزود: معنویت در کنار ارزش‌های دینی باید در مدارس به آن بیش از هرچیزی توجه شود.

او خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران مقتدری داریم به دلیل حضور شجاعانه شهدا در جبهه‌های جنگ است.

ناظر و مشاور وزارت آموزش و پرورش گفت: در جهان امروز باید در بسیاری از کارها بازنگری صورت گیرد و لازمه این امر مهم توجه به دانش‌آموزان و علم‌آموزی آنها است.

فضلی با بیان این که مدرسه و کلاس مکانی است که با همراهی معلمان ایران فردا در آن ساخته می‌شود اظهار داشت:  قطعا فرصت‌های زیادی در فضای واقعی زمانی که از فضای مجازی استفاده می‌شود از بین می‌رود.

 او با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان قدردان فرصت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی برای آنها مهیاست، باشند یادآور شد: آموزش و پرورش امروز در کشور مسئول کودکان از زمان تولد تا پایان دوره متوسطه است.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در کردستان نواخته شد

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت:با توجه به اینکه موضوع حضور در مدرسه کسب علم و دانش است دانش‌آموزان و معلمان باید در یادگیری و آموزش آن کوشا باشند.

پورذهبی افزود: طراوت، شادابی و ورزش کردن یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد جراکه بی‌حالی و کم‌حوصلگی برای دانش‌آموزان سم است.

او تصریح کرد: توجه به دین، عبادت و معنویت از اهم مواردی است که باید به آن توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: حس وطن‌دوستی و کشوردوستی خود به نوعی معنویتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پورذهبی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در یادگیری علم کوشا باشند، یادآور شد امیدوارم همه مسئولان، دانش‌آموزان و والدین در راستای توجه به پیشرفت، آینده و سعادت کشور گام بردارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.