همزمان با آغاز سال تحصیلی، آئین «جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها» با حضور مسئولان و دانش‌آموزان به صورت نمادین در مدرسه روستای نوره سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،آئین نمادین جشن غنچه ها و شکوفه ها با حضور مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی در پروژه مهر و بازگشایی مدارس استان کردستان و مسئولان استانی در مدرسه روستای نوره و با نواختن زنگ غنچه ها و شکوفه ها  برگزار شد و دانش آموزان در کلاس های درس حضور یافته و اولین روز مدرسه را تجربه کردند.

در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس ، فرارسیدن سال تحصیلی جدید و جشن غنچه ها و شکوفه ها را تبریک گفت و از خانواده ها و والدین خواست در اجرای برنامه ها و بستر سازی برای آموزش حضوری دانش آموزان با اولیای مدرسه همراهی داشته باشند .

 رشیدقربانی با بیان اینکه اول مهر را باید به عنوان بهار علم و دانش نام برد، گفت: امروز با شناخت بیماری تصمیمات منطقی‌تری برای  بازگشایی مدارس گرفته شده است.

او خاطرنشان کرد: مدارس کم‌جمعیت باید از شنبه سوم مهرماه جاری کلاس‌های خود را به صورت حضوری آغاز کرده و سایر مدارس نیز از آبان‌ماه کلاس‌های حضوری خود را هرچند فقط چند روز در هفته شروع می‌کنند.

قربانی بیان کرد: فضای مجازی در آموزش دانش‌آموزان فقط جنبه کمکی دارد و نمی‌توان آن را با حضور دانش‌آموزان در مدارس مقایسه کرد.

اغاز سال تحصیلی جدید در کردستان

رخساره فضلی مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی استان در پروژه مهر و بازگشایی مدارس نیز در این مراسم با تبریک جشن غنچه ها و شکوفه ها، گفت: تربیت تمام ساحتی کودکان بر اساس اسناد بالا دستی آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری صورت می گیرد.

 در روستای نوره از توابع بخش مرکزی و در ۱۸ کیلومتری سنندج ۶۷ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند و برای ساخت این مدرسه قریب به ۳ میلیارد تومان هم از طرف خیرین و هم از طرف دولت اعتبار تخصیص داده شده است.

مراسم روز غنچه‌ها و شکوفه‌ها با حضور ۳۱ هزار و ۶۰۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی و ۳۰ هزار نو آموز پیش دبستانی در بیش از هزار و ۹۰۰  مدرسه ابتدایی استان، برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.