نخست ‌وزیر انگلیس در گفتگوی تلفنی با رئیس ‌جمهور فرانسه از او خواست همکاری‌های خود را مجددا آغاز کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست ‌جمهوری فرانسه اعلام کرد «بوریس جانسون» نخست ‌وزیر انگلیس امروز (جمعه) با «امانوئل مکرون» رئیس ‌جمهور این کشور تماس گرفته است و بعد از بحران دیپلماتیکی که به دلیل فسق قرارداد زیردریایی استرالیا پیش آمد، خواستار از سرگیری همکاری‌های دو جانبه شده است.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: جانسون از قصد خود برای احیای همکاری بین فرانسه و انگلیس در راستای ارزش‌ها و منافع مشترک مانند آب و هوا، منطقه هند و اقیانوس آرام، مبارزه با تروریسم و... خبر داد.

پیش از این نخست ‌وزیر انگلیس با به سخره گرفتن میزان عصبانیت فرانسه اعلام کرده بود بهتر است پاریس خشم خود را کنار بگذارد، زیرا این قرارداد به نفع همه‌ جهان است!

این ارتباط در حالی برقرار می‌شود که پیش از این مکرون با جو بایدن، همتای آمریکایی خود تلفنی گفتگو کرده و در آن تماس اختلافات میان این کشور‌ها کمی بهبود یافت و بعد از آن فرانسه اعلام کرد حاضر است سفیر خود را که از واشنگتن فراخوانده بود به این کشور بازگرداند.

با این حال فرانسه همچنان از استرالیا خشمگین است و در جدیدترین تحولات میان این کشور‌ها پاریس اعلام کرده در هفته‌های آتی از کانبرا درخواست غرامت خواهد کرد زیرا استرالیا به صورت یک‌جانبه این قرارداد را برهم زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار