نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: با برپایی موکب‌ها، خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی و راه‌اندازی کاروان‌های نمادین، می‌توان آیین های اربعین حسینی را پررنگ کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: بر اساس شنیده ها استان چهارمحال و بختیاری از استان‌های محروم خارج شده است که باید دقت شود این خارج شدن بر چه اساس و شاخص‌های ایجاد شده است، هرچند داشتن صفت محروم خیلی خوشایند نیست اما واقعیت‌ها را نمی‌شود تغییر داد.

او افزود: در این استان ضمن این که خدمات قابل توجهی صورت گرفته است و جای تقدیر است، اما با استان‌های برخوردار و نیمه برخوردار فاصله زیادی دارد.


بیشتر بخوانید


نکونام با بیان اینکه در بخش راه‌های درون استانی و برون استانی همه مشکلات را داریم، اظهار داشت: استان در بخش های اشتغال، اشتغال و معیشت مردم، بخش آب، در بخش صنعت و کشاورزی فاصله‌ زیادی با استان‌های برخوردار دارد.

او اضافه کرد: در هرصورت لازم است که همه حساسیت به خرج بدهیم و مطالبه جدی در این جهت داشته باشیم تا ان‌شاءالله محرومیت را در هیچ جای استان ما شاهد نباشیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به داستان‌های قرآنی گفت: یکی از ویژگی‌های که دولت‌مردان امروز باید داشته باشند سدسازی بود که بین ظالم و مظلوم ایجاد شد.

نکونام با بیان اینکه تقوا قوت بخش عقل است، ادامه داد: گناه عقل را اسیر می‌کند و اگر عقل اسیر شد دیگر نمی‌تواند فرمانبردار و هدایتگر باشد پس با تقوا عقل را قوی کنید.

او گفت: اربعین در دوران دفاع مقدس و بعد از آن زنده بود زیرا که شعار رزمندگان حسین حسین، شهادت و عشق به کربلا بود و عازم نشدن ایرانیان طی این دو سال به کربلا غمی بر دل ما است اما با برپایی موکب‌هایی در گوشه و کنار و خدمت به علاقه‌مندان اباعبدالله (ع)، راه‌اندازی کاروان‌های نمادین پیاده‌روی اربعین، جلسات و اجتماعات مختلف و... با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همه به زنده نگهداشتن اربعین کمک می‌کند.

نکونام افزود: حضور نیافتن مردم در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی یک غم بزرگ است و مردم منتظر مهار و ریشه‌کنی این ویروس و حضور در این مراسم هستند و نباید اجازه داد آیین های اربعین کمرنگ شود.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: امام جمعه ، نمازجمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار