معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: از شیوع کرونا در حد ممکن سبد دارویی مردم را کامل نگه داشتیم و روزانه به طور میانگین حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر برای دریافت دارو مراجعه می‌کنند.

امیر جلالیان معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: فعالیت ما در هلال احمر به سه حوزه تقسیم می‌شود. حوزه اول فوریت‌های دارویی، حوزه دوم بهداشت و درمان و حوزه سوم توانبخشی است.

او افزود: در مدت زمانی که بیماری کرونا جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است سعی کردیم در حد ممکن سبد دارویی مردم را کامل نگه داریم و روزانه به طور میانگین حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر برای دریافت دارو مراجعه می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه داروخانه هلال احمر حتی در روز‌های عاشورا و تاسوعا فعالیت خود را ادامه داد، عنوان کرد: در روز‌هایی که دولت کلیه فضا‌های اداری را به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل می‌کرد داروخانه هلال احمر تا ساعت ۲۲  در خدمت مردم بود.

جلالیان اظهار کرد: در زمانی که کشور درگیر بحران کمبود سرم بود توانستیم با مساعدت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و شرکت‌های داروسازی استان سرم را به حد نیاز در داروخانه هلال احمر تامین کنیم. به گونه‌ای که بیمارانی که برای خرید سرم به داروخانه مراجعه می‌کردند و بدون دریافت آن از داروخانه خارج نمی‌شدند.

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان هلال احمر توانسته‌ایم دو مرکز بین المللی واکسیناسیون را برای افرادی که قصد خروج از کشور را دارند فراهم کنیم.

جلالیان با اشاره به اینکه این دو مرکز واکسیناسیون، شهروندان استان‌های همجوار را هم پوشش می‌دهند افزود: با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی این دو مرکز فعالیت می‌کنند و افرادی که قصد خروج از کشور را دارند در این مراکز واکسینه می‌شوند و کارت مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر نیرو‌های کمکی داوطلب هلال احمر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در بخش‌های مربوط به کرونا فعالیت می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: هلال احمر استان اصفهان این آمادگی را دارد که اگر لازم شد نیرو‌های داوطلب، فضای اداری و حوزه درمان به عنوان مراکز واکسیناسیون استفاده شوند. به لطف خداوند تا به امروز نیاز به انجام این کار نشده، اما اگر لازم باشد ما خدمتگزار مردم خواهیم بود.

جلالیان عنوان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا قرارگاه و اردوگاهی را در مجموعه باغ ابریشم به کمک بسیاری از سازمان‌ها برای پاسخ به سوالات مردم در خصوص بیماری کرونا و کمک به قطع زنجیره این بیماری راه اندازی کرده‌ایم.

او در مورد فعالیت بخش توانبخشی هلال احمر استان اصفهان چنین گفت: نیرو‌های حوزه توانبخشی هلال احمر در دو بخش فعالیت می‌کنند.

بخش‌ها شامل توانبخشی فیزیکی و مکانیکی است.

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان کرد: حوزه توانبخشی مکانیکی در مورد ارتوپدی_فنی، پروتز گذاری، عرضه دست و پای مصنوعی و اسکلت و بخش کاسماتیک یا زیبایی است.

جلالیان اظهار کرد: حوزه توانبخشی فیزیکی شامل بخش‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوایی سنجی است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.