دمای هوای استان مرکزی از فردا روند کاهشی خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، داود آبادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوای استان تا فردا تغییر محسوسی نخواهد داشت، اما پس از آن روند کاهشی خواهد یافت و تا روز دوشنبه حدود ۳ درجه خنک‌تر خواهد شد.

داود آبادی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد تا روز شنبه عبور تدریجی یک موج ناپایدار لایه‌های میانی جو از مناطق شمال غرب و شمال کشور موجب ناپایداری هوا در این نواحی خواهد شد.

او اضافه کرد: این سامانه تاثیر جوی خاصی در استان مرکزی نخواهد داشت بجز اینکه موجب افزایش نسبی سرعت باد‌های غربی در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر روز‌های جمعه و شنبه در استان خواهد شد.

او اضافه کرد: سرعت وزش باد لحظه‌ای در برخی از نقاط به حدود ۴۰ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و می‌تواند منجر به ایجاد گردوخاک محلی در مناطق مستعد شود.

هواشناسی کشوری هم اعلام کرده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به‌ویژه بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

در جنوب سیستان‌وبلوچستان، برخی نقاط شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و آسمان تهران صاف در بعد از ظهر همراه با وزش باد خواهد بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.