طوقی گفت: بیش‌از ٣٢١ میلیارد ریال غرامت از سال گذشته تاکنون بابت خسارت‌های وارده در تمامی زیر بخش‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امان اله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در سال زراعی  امسال خرید تضمینی محصولات کشاورزی منوط به بیمه بودن آن شده است.

وی ادامه داد: بیش‌از ٢٢ محصول استراتژیک کشاورزی در چتر حمایتی بیمه قرار دارد و ضروری است بانک کشاورزی با استقرار کارگزاران بیمه در شهرستان‌ها کشاورزان را در بیمه کردن محصولات ترغیب کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تنها راه کمک به کشاورزان خسارت دیده تنها از طریق بیمه امکانپذیر خواهد بود و در سال زراعی جاری خرید تضمینی محصولات توسط دولت منوط به بیمه بودن محصول شده است.
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تفاهم‌نامه منعقد شده است.

عبدالحمید فیروزی با توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و تدوام خشکسالی در سیستان و بلوچستان خواستار تحت پوشش قرار گرفتن کامل محصولات کشاورزی بویژه کشت‌های پاییزه و کشت‌های قراردادی شد.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.

هم‌اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار