استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با همراهی همه حوزه‌ها و به هر شکل ممکن کمک کنیم که ایده‌های برتر دانش آموزی استان به مرحله تولید برسند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری  استاندار خراسان جنوبی در هفدهمین جلسه ستاد توسعه خاوران گفت:  تقویت باور دیده شدن، مورد حمایت قرار گرفتن و توانستن که منجر به ایجاد اعتماد بنفس در دانش آموز می‌شود، مهمترین هدف ستاد توسعه خاوران، از ایده‌های دانش آموزی است.

وی افزود: دانش‌آموزی که امروز به این نتیجه می‌رسد که ایده اش ارزش تبدیل شدن به یک محصول را دارد، در آینده به یک قهرمان حوزه تولید تبدیل می‌شود و با همراهی همه حوزه‌ها و به هر شکل ممکن باید کمک کنیم که ایده‌های برتر دانش‌آموزی به مرحله تولید برسند.

ملانوری با بیان اینکه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به جهت منحصربه فرد بودن برای همه شناخته شده نیستند، لذا باید به آن‌ها نگاهی خاص داشته باشیم، ادامه داد: طرح موضوعات مرتبط با محصولات استراتژیک در ستاد توسعه خاوران به این جهت است که این محصولات برای ما مهم هستند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گلایه‌های مطرح شده از سوی برخی تولید کنندگان صنایع غذایی مبنی بر سخت گیری‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در صدور مجوزها، گفت: از آن جایی که محصولات زرشک و عناب، خاص استان ما هستند لذا ما باید در همین جا سازوکار‌های قانونی لازم را برای دریافت مجوز‌های واحد‌های فرآوری مرتبط پیدا کنیم.

وی با تأکید بر این که فعالیت واحد‌های تولیدی فعال نباید متوقف شود، ادامه داد: عرضه محصول با کد استاندارد، به معرفی محصولات کشاورزی و در نتیجه خراسان جنوبی می‌انجامد و  باید با همکاری هم و با ارائه راهکار‌های جدید، منطقی و درست، شرایط را به گونه‌ای تسهیل کنیم که در بحث فرآوری محصولات کشاورزی رغبت ایجاد شود.

به گفته ملانوری؛ سخت گیری‌ها و مانع ایجاد کردن‌ها، سبب می‌شود محصولات کشاورزی به همین شکل و بدون هیچ تغییری به بازار عرضه شوند و در نتیجه هیچ ارزش افزوده‌ای هم برای کشاورزان به همراه نداشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی در پایان به برون داد جلسه‌ها و نتایج ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: با توجه به بازخورد‌های جلسات ستاد توسعه، به نظر می‌رسد این روش ایجاد شده و تأثیری که بر شکستن بروکراسی‌ها و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری داشته، مقبولیت لازم را پیدا کرده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.