شاخص ترس و طمع در بازار ارز‌های دیجیتال به عدد ۲۷ رسیده که همین موضوع نشان می‌دهد، بهای بیت کوین کمتر از ارزش واقعی آن است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که شاخص ترس و طمع در بازار ارز‌های دیجیتال کمتر از ارزش واقعی آن است. در اصل شاخص ترس و طمع به عدد ۲۷ از ۱۰۰ رسیده است، هرچه قدر شاخص ترس و طمع از ۱۰۰ دور‌تر باشد، یعنی بازار وارد ترس شدید شده و قیمت بیت کوین ممکن است پایین‌تر از ارزش واقعی خود باشد.

در این هفته پس از کاهش ۱۰.۴ درصدی بهای بیت کوین قیمت این ارز دیجیتال به ۴۳ هزار و ۳۱۳ دلار رسید و همین موضوع باعث شد تا شاخص ترس و طمع نیز به عدد ۲۷ برسد. آخرین بار ۳ ماه پیش بود که شاخص ترس و طمع به این سطح رسیده بود.

این شاخص در ۲۱ جولای عدد ۱۰ یعنی پایین‌ترین سطح یک سال اخیر را ثبت کرد و پس از آن تجمع سهمی در اواخر آگوست و اوایل سپتامبر به بالاترین سطح پنج ماهه خود یعنی به عدد ۷۹ رسید. این بی ثباتی در کل بازار ارز‌های دیجیتال مشابه بوده است.

گفتنی است؛ ابزار تجزیه و تحلیل فنی در بین معامله گران ارز‌های دیجیتال رایج است که این موضوع سرمایه گذاران را امیدوار می‌کند که بتوانند تحلیل بهتری از اوضاع داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار