برداشت لیمو ترش در ۸۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان گچساران در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، لیلا عطازاده رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: برداشت لیمو ترش از باغ‌های این شهرستان که اواخر مرداد ماه آغاز شده است تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

لیلا عطازاده سطح زیر کشت باغ‌های لیمو در شهرستان گچساران را هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان سطح زیر کشت ۵۳ درصد، معادل ۸۰۰ هکتار ثمری است و کار برداشت محصول لیمو از این میزان سطح باغ ثمری در حال اجرا است.

عطازاده میزان برداشت محصول لیموترش در هر هکتار از باغ‌های شهرستان گچساران را ۱۵ تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال در مجموع ۱۲ هزار تن محصول لیمو ترش از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

او تعداد بهره برداران باغ‌های لیموترش در شهرستان گچساران را ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در فصل برداشت لیمو ترش برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

عطا زاده با بیان اینکه روستا‌های کلاغ نشین، بید زرد، پاکوه، امازاده جعفر، آبتوت، لیشتر و آب چیرک از جمله مناطق تولید لیمو ترش شهرستان گچساران است گفت: بیشترین ارقام لیموترش این شهرستان لیموی شیشه‌ای است و محصول لیموترش گچساران به دلیل کیفیت بالا علاوه بر تامین بازار گچساران به استان‌های همجوار از جمله چهار محال بختیاری، خوزستان، اصفهان و حتی کشور عراق صادر می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.