مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: امسال هزار و ۷۰۰ تن انواع لیمو ترش در شهرستان چرام تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، صفر پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: امسال هزار و ۷۰۰ تن انواع لیمو ترش در شهرستان چرام تولید شد و با توجه به وجود آب فراوان و خاک حاصلخیر این منطقه در ۳ هزار و ۲۴۰ هکتار از باغ های این شهرستان لیمو کشت شده است.

صفر پور با بیان سطح باغات مرکبات شهرستان حدود ۷۵۰ هکتار است، افزود: حدود ۳۰۰ هکتار از این سطح به انواع لیمو ترش اختصاص دارد که ۲۴۰ هکتار آن مثمر است.

او بیان کرد: با توجه به شرایط، سن و زمان کاشت متوسط عملکرد باغ های لیمو ترش شهرستان در هر هکتار حدود ۷ تن است.

صفر پور با بیان اینکه امسال هزار و ۷۰۰ تن انواع لیمو ترش در شهرستان چرام تولید شده است، گفت: امسال میزان درآمد زایی این محصول برای باغداران شهرستان بیش از ۱۵ میلیارد تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام با بیان اینکه کشاورزی و باغداری این شهرستان در زمان برداشت لیمو برای جوانان اشتغالزایی ایجاد می کنند افزود: در زمان برداشت محصول لیمو ترش برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

صفرپور افزود: بارش‌هایی که فروردین امسال در زمان گل دهی درختان رخ داد موجب خسارت‌هایی به باغات شهرستان وارد شود و به تبع آن عملکرد کاهش یافت.

او بیان کرد: با توجه به اینکه سال آینده ۸۰ درصد از باغات ۴۰۰ هکتاری شمس آباد به ثمر دهی می‌رسد پیش بینی می‌شود میزان تولید لیموترش شهرستان چرام حدود ۵۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.