مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های گچساران زیر کشت لیموترش قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، لیلا عطا زاده مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: ۲هزارو ۵۰۰ هکتار باغ شامل انواع مرکبات مانند لیموترش، پرتقال، نارنگی و انار در این شهرستان وجود دارد.

عطا زاده افزود: هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات گچساران زیر کشت لیموترش قرار دارند که در حال حاضر از این میزان ۸۰۰ هکتار ثمری هستند.

او با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار تن لیمو ترش از باغات این شهرستان برداشت شود ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت لیمو ترش در منطقه امام زاده جعفر گچساران قرار دارد.

عطا زاده ادامه داد: برداشت لیمو ترش در گچساران از نیمه دوم مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با عنوان اینکه بیشترین ارقام لیموترش در شهرستان لیموی شیشه‌ای است، بیان کرد: لیموترش این شهرستان از مرغوبیت خاصی برخوردار است و بازار مصرفی آن در خود شهرستان و دیگر شهر‌های استان و خوزستان، اصفهان و صادرات به کشور عراق می‌باشد.

عطا زداه بیان کرد: باغداران لیموترش با مشکلاتی اعم از قبیل عدم پرداخت تسهیلات بانکی جهت اصلاح و احیا باغات، وقوع خشکسالی، عدم وجود صنایع تبدیلی، بیماری شانکر باکتریایی، روبرو هستند.

او افزود: بنا به دلایل مشکلات آب و خشکسالی‌های پی در پی توصیه می‌شود که بهره برداران به جای افزایش سطح زیر کشت، از باغات موجود به خوبی مراقبت کنند.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.