شهرکی گفت: از شروع واکسیناسیون کرونا تا کنون۸۵۰ هزار دُز واکسن به افراد واجد شرایط در سیستان وبلوچستان تزریق شده است .

علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: موفقیت در مهار کرونا در سیستان و بلوچستان با همراهی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها محقق شده است.

وی ادامه داد: بیشترین واکسن تزریق شده در سیستان و بلوچستان به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل با ۶۳ درصد دُز اول و ۴۳ درصد دُز دوم اختصاص دارد و بعد از آن دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با ۵۷ درصد دُز اول و ۳۲ درصد دُز دوم و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با ۳۳ درصد دُز اول و ۱۵ درصد دُز دوم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به حوزه بیماریابی و نقش آن در مهار کرونا بیان کرد: طرح «شهید سلیمانی» اساس و محور کارش بیماریابی است در بخش دولتی مجموعه‌های مثل ارتش، سپاه، نیروی انتظامی در این بیماریابی با در دسترس قرار دادن کیت‌های تشخیص سریع بسیار کمک کردند.

وی بیان کرد: هم‌اینک تنها شهر‌های زابل، سراوان و گلشن سیستان و بلوچستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و بقیه شهر در وضعیت آبی و زد هستند.

شهرکی تصریح کرد: واکسیناسیون در مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان با تمام توان در حال انجام است و هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تامین واکسن کرونا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های جهادی مانند گروه‌های بسیج مردمی در چرخه بیماریابی کرونا قرار گرفتند و به این حوزه کمک کردند تصریح کرد: با بالا رفتن رعایت دستورالعمل در استان جلوگیری از گسترش اپیدمی دلتا در استان محقق شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار