رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز گفت: اصحاب رسانه با قلم فرسایی خود امیدآفرینی در کنار انتقاد و فرهنگ مطالبه‌گری را در بخش‌های مختلف اشاعه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد فخارزاده رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز در جمع خبرنگاران، با اشاره به رسالت خطیر و سترگ اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاران با قلم فرسایی خود امیدآفرینی در کنار انتقاد و فرهنگ مطالبه‌گری را در بخش‌های مختلف اشاعه دهند.

او خواستار تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز جمعه از سوی رسانه‌ها شد و افزود: از مهم‌ترین نماد‌های هم‌بستگی مسلمانان نماز جمعه است چرا که نماز جمعه وصل به دولت نیست و وابسته به رهبری است.

فخارزاده با اشاره به آیه ۹ سوره جمعه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِکْرِ اللَّـهِ وَذَرُ‌وا الْبَیْعَ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ ادامه داد: خداوند در سوره جمعه به اهمیت نماز جمعه می‌پردازد و به مسلمانان دستور می‌دهد هنگام برپایی نماز جمعه از خرید و فروش دوری کنند.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز با تاکید بر اینکه نماز جمعه صرفا بعد سیاسی نیست، بیان کرد: نباید نماز جمعه را فقط به عنوان یک سنت عبادی تلقی کرد، بلکه این آیین دارای ابعاد سیاسی، عبادی، اجتماعی و فرهنگی است.

او با اشاره به اینکه نماز جمعه مهجور مانده است، تصریح کرد: نمازجمعه بهترین بلندگو برای رساندن خواسته‌ها و مطالبات مردم به گوش مسئولان است. البته با بیان امام جمعه مشکلات حد نمی‌شود و رسانه با بعد اجتماعی و مطالبه گری از دستگاه‌ها بایستی در این راستا اثر گذار باشد.

فخار زاده در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: ستاد برگزاری نماز جمعه کلانشهر شیراز در بعد اجتماعی با برگزاری ۸ رزمایش و هزینه ۴ میلیارد تومانی توانسته در تامین مایحتاج اقشار محروم در سطح این شهر ورود کند.

او از تشکیل مجمع خیرین ستاد نماز جمعه در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: در این راستا از ظرفیت پنهانی خیران در سطح شهر که لایه‌های پنهان هستند از جمله پزشکان، باغداران، سرمایه‌گذاران بهره‌مند خواهیم شد.

فخار زاده یادآور شد که امسال به همت ستاد نماز جمعه شیراز در روز عید غدیر ۱۶ هزار پرس غدای گرم بین اقشار نیازمند شهر توزیع شد.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه هیچ بودجه دولتی برای ستاد‌های نماز جمعه وجود ندارد و بودجه مستقیمی نداریم، گفت: نماز‌های جمعه از طریق کمک‌های مردمی و خیرین اداره می‌شود و ۶ و نیم میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ اعتبار در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: ستاد نماز جمعه شیراز طی برنامه ریزی‌های انجام شده ۸۳ زندانی جرائم غیرعمد (۱۵ نفر از آنان خانم) با بدهی بالغ بر ۴ میلیارد تومان که در زندان به سر می‌برند با استفاده از ظرفیت ستاد دیه، خیران و کمک‌های مردمی در روز ولادت پیامبر مهربانی‌ها آزاد خواهد کرد.

فخارزاده خواستار فضاسازی آزادسازی زندانیان از سوی اصحاب رسانه شد و برپایی اردوی جهادی در روستا‌های گردون و سلطان آباد شیراز، ارسال محموله کمک‌های مردمی، توزیع بسته‌های معیشتی و پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بصورت نقدی به مناطق زلزله زده سی سخت از جمله طرح‌های برون استانی ستاد نماز جمعه شیراز بوده است.

او از برگزاری نماز جمعه این هفته شیراز (جمعه دوم مهرماه) در مسجد جامع شهدای شیراز خبر داد و گفت: طی یکسال گذشته با هماهنگی و سایر ارگان‌ها ۳۰ همایش توسط ستاد نماز جمعه برگزار شده است.

فخارزاده در پایان از برگزاری اجتماع ۵۰۰ هزار نفری پیشکسوتان دفاع‌مقدس در هفتم مهرماه در مصلی نماز جمعه خبر داد و تاکید کرد: از ظرفیت حضور جوانان در برگزاری نماز جمعه استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار