ستوده گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۲ بالگرد اورژانس هوایی در آینده‌ای نزدیک در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار واقع در جنوب سیستان و بلوچستان مستقر می‌شوند.

 نادر ستوده رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیش از ٩١ هزار مترمربع پهنه خشکی دارد گفت: ۶٠ درصد این وسعت منطقه کوهستانی است.

وی با بیان اینکه حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیشترین میزان مادران باردار را در کشور دارد اظهارداشت: اورژانس هوایی در مناطق سخت‌گذر با کاهش زمان در امداد رسانی موجب نجات جان مادران باردار، مصدومان و کاهش صدمات ناشی از حوادث می‌شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: انتقال هوایی بیماران بهترین و کوتاه‌ترین راه نجات برای مواردی بوده که فاصله بین محل حادثه تا مراکز درمانی زیاد است.

وی بیان کرد: وجود مناطق کوهستانی و سخت‌گذر در جنوب سیستان و بلوچستان در کنار کمترین امکانات بهداشتی درمانی، استقرار اورژانس هوایی برای این مناطق بسیار مهم است.

ستوده اظهارداشت: امروز اهمیت خدمات پزشکی اورژانس هوایی در مدیریت زمان در حوادث و انتقال مصدومان به مراکز درمانی بیش از پیش روشن شده‌ و در مواردی که فاصله بین محل حادثه و مراکز درمانی زیاد بوده و یا اینکه زمان نقش کلیدی در درمان بیمار دارد انتقال هوایی بیماران به مراکز درمانی بهترین راه نجات جان آنهاست.

وی گفت: آمبولانس هوایی در مقایسه با نوع زمینی شعاع عملیاتی گسترده‌تری دارد و می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی دارو، تجهیزات و کادر پزشکی را به نقاط دور دست اعزام کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار