در شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید؛

اعزام ۶۳ پاکبان و اتوبوسران به عراق

۶۳ پاکبان و اتوبوسران طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد به عراق اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در هفتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، لایحه‌ای درخصوص کاهش استفاده از خودروی شخصی در روز ۳۱ شهریورماه؛ روز جهانی بدون خودرو به تصویب رسید که براین اساس در این روز استفاده از پارکینگ‌های پایانه مسافربری امام رضا (ع)، پارک‌سوار وکیل آباد و پارکینگ‌های آزادی و مجد رایگان خواهد بود.

 

اهداء ۱۰۰ دوچرخه

همچنین ۱۰۰ دستگاه دوچرخه تا سقف ۵۰۰  میلیون تومان به قید قرعه به ۱۰۰ نفر از افرادی که در تاریخ ۳۱ شهریور ماه حداقل ۲سفر با حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس و قطار شهری داشته باشند، اهداء می‌شود.

برخورداری از ۵ سفر رایگان (۲.۵ ساعت) برای ثبت‌نام‌کنندگان سیستم دوچرخه اشتراکی بایدو از تاریخ ۳۱ شهریور تا ۵ مهر با تاریخ اعتبار یک ماه و برخورداری از ۳ سفر رایگان (۱.۵ ساعت) سیستم دوچرخه اشتراکی بایدو برای افرادی که در روز ۳۱ شهریور ماه از بایدو استفاده کنند، از دیگر مشوق‌های شهرداری برای کاهش استفاده از خودروی شخصی در روز جهانی بدون خودرو است که براساس این لایحه، شهرداری مشهد مکلف است آثار مالی این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ نماید.


بیشتر بخوانید


۳۰ تا ۳۵ درصد فرار بلیت استفاده از حمل‌ونقل عمومی

رایگان شدن استفاده از حمل‌‌ونقل عمومی در روز جهانی بدون خودرو یکی از پیشنهاداتی بود که در جریان برسی این لایحه مطرح شد که خلیل‌الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به ازدحام در حمل و نقل عمومی و خطر شیوع کرونا درصورت رایگان شدن حمل و نقل عمومی در روز جهانی بدون خودرو گفت: در ایام خاص مثل روز‌های اربعین و تاسوعا و عاشورا که استفاده از حمل و نقل را رایگان می‌کنیم تا ۲۴ ساعت و ۴۸ ساعت بعد از آن هم مردم از خدمات رایگان استفاده می‌کنند، درگیر هستیم و درحال حاضر هم ۳۰ تا ۳۵ درصد فرار بلیت داریم که بار مالی این پیشنهاد نیز براساس شرایط موجود حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است. در نهایت پس از بحث و بررسی اعضا درخصوص این پیشنهاد، این پیشنهاد رای نیاورد و به تصویب نرسید.

اعزام ۶۳ پاکبان و اتوبوسران مشهدی به عراق

در جلسه امروز شورای شهر مشهد لایحه دوفوریتی اعزام کاروان اربعین به کشور عراق نیز به تصویب رسید که براساس این مصوبه به شهرداری اجازه داده می‌شود به منظور تقویت روحیه خدمات‌رسانی پاکبانان و اتوبوسران زیارت اولی برای حضور و خدمتگزاری در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در سال ۱۴۰۰ و کمک به مواکب و اجرای برنامه‌های مذهبی و  فرهنگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای تعداد ۶۳ نفر با نظر و اختیار شهرداری مشهد اقدام نماید.

مبلغ بلیت هواپیما صرفا به صورت تهاتری با طلب‌های شهرداری از شرکت‌های هواپیمایی است که از مبلغ یک میلیارد تومان ماده واحده کسر می‌شود. همچنین انتخاب افراد اعزامی با پیشنهاد ستاد اربعین شهرداری و موافقت شهردار خواهد بود. شهرداری مکلف است آثار مالی ناشی از این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ خود پیش‌بینی نماید.

انتهای پیام//س.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.