رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری مرد جوانی خبر داد که با پروفایل جعلی در اینستاگرام اخاذی کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت:در پی شکایت فردی مبنی بر ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: شاکی اعتراف کرد که فردی در اینستاگرام با قراردادن تصویر یک خانم جوان به عنوان پروفایل، با عنوان ازدواج، با او ارتباط برقرار کرده و تصاویرش را با شگردی از او گرفته و سپس با تهدید به انتشار این تصاویر خصوصی، مبالغی را اخاذی کرده است.

سرهنگ قاسمی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی های صورت گرفته، تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با شگردهای فنی موفق به شناسایی متهم شدند و با هماهنگی مرجع قضائی، متهم را در مخفیگاهش که در یکی از شهرهای استان بوشهر بود، دستگیر کردند.

او عنوان کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم که مرد جوانی بود، منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، اما پس از رویارویی با دلایل و مستندات دیجیتال جرم از سوی کارشناسان پلیس فتا ضمن اعتراف به بزه ارتکابی و ابراز پشیمانی از کرده خود، دلیلش را از این عمل مجرمانه، شرایط نامناسب مالی بیان کرد که در نهایت پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی فرستاده شد.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتا بیان کرد: با توجه به اینکه هتک حیثیت و انتشار تصاویر حریم خصوصی افراد از مصادیق مجرمانه‌ای است که با توجه به پیامدهای گاه جبران‌ناپذیر آن، با مجرمان این جرایم برابر قانون، به شدت برخورد می‌شود.

قاسمی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد تا از انتشار تصاویر حریم خصوصی افراد خودداری کنند و همچنین فریب هویت ادعایی مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و از ارائه اطلاعات و تصاویر شخصی در این فضا بپرهیزند.

او همچنین تاکید کرد: پلیس فتا با پایش فضای مجازی به صورت شبانه روزی به دنبال برقراری امنیت سایبری مردم است، بنابراین از همگان می‌خواهیم هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق درگاه پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.