زارع زاده گفت: جهت تامین مسکن نیازمندان، ۵۰ میلیون تومان از محل بنیاد مستضعفان و ۳۵ میلیون تومان از کمیته امداد نیز بلاعوض به افراد داده می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید زارع زاده رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد در خصوص ساخت مسکن محرومان و برنامه‌های این طرح گفت: امسال تامین زمین و بررسی پرونده‌ها برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی عملیاتی خواهد شد. بهره برداری و تحویل واحد‌های مسکونی با توجه فصل سرما در برخی مناطق به اواخر سال ۱۴۰۱ و اوایل سال ۱۴۰۲ می‌رسد.

وی با اشاره به هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت سالی ۹۰ هزار واحد مسکونی گفت: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان جدای از این طرح است. در برنامه‌ ما ساخت سالانه ۹۰ هزار واحد مسکونی به ویژه در مناطق شهری است، چون در مناطق روستایی وضعیت زمین بحرانی نیست مگر در مناطق شمالی یا کوهستانی که این موارد را هم بنیاد مسکن هماهنگی‌های لازم را به عمل می‌آوریم.

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد گفت:در مناطق شهری اصلی‌ترین مسئله تامین  و قیمت تمام شده‌ زمین است که با هم افزایی که وزیر راه و شهرسازی با دستگاه‌های اجرایی دولتی دارند و قانون جهش مسکن که مجلس شورای اسلامی تصویب شد و همچنین تشکیل صندوق ملی ساخت مسکن از آن محل برای محرومان مساعدت و تسهیلات قرض الحسنه و بخشی به صورت بلاعوض و اعطای زمین رایگان تامین خواهد شد که ۶۰ هزار واحد در شهر‌ها و ۳۰ هزار واحد در روستا‌ها اجرایی خواهد شد.

وی درباره‌ زمان اجرایی طرح ساخت ۹۰ هزار واحد گفت: برنامه ریزی این طرح و تفاهم نامه‌ی آن با وزارت راه و شهرسازی انجام شده و کار‌های کارشناسی این طرح در حال بررسی است که آغاز آن از سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد افزود: تفاهم نامه‌ ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی امسال مابین کمیته‌ امداد که شناسایی و راهبری این طرح را به عهده دارد و دستگاه‌های دیگر مثل ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران در روستا‌ها امضا شده است. برای ۵ هزار واحد اولیه برنامه ریزی ساخت آن برای دوسال انجام شده و مجوز‌ها و پروانه‌های ساخت آن گرفته شده است. پیش بینی می‌کنیم از اواسط یا اواخر مهرماه فاز اول ۴۰ هزار واحد اجرایی خواهد شد.

وی گفت:همه دستگاه‌ها مثل ستاد اجرایی و سپاه پاسداران و کمیته امداد مبالغ بلاعوض برای محرومان و تسهیلات بانکی مبلغ صد میلیون تومان برای توسط بنیاد مسکن انقلاب تامین خواهند کرد.

زارع زاده بیان کرد: واحد‌هایی که ما برای ساخت در نظر داریم، ۵۰ متری است که ۵۰ میلیون آن از محل بلاعوض  بنیاد مستضعفان، ۳۵ میلیون تومان از محل بلاعوض کمیته امداد تامین می شود، همچنین ۸۵ میلیون تومان و ۱۰۰ میالیون تومان از محل تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می شود که با بازپرداخت ۲۰ ساله با کارمزد ۵ درصد قرض الحسنه برای واحد‌ها دارد.

وی ادامه داد: آورده‌ مختصری برای کسانی که توان مالی نداشته باشند پیش بینی شده است که توسط نهاد‌های حمایتی پرداخته می‌شود. مدت ساخت برای این واحد‌ها دو سال پیش بینی شده که برای ۳ هزار و ۵۰۰ واحد، مقدمات اول تخصیصات پرداخت شده که پس از آن وارد مرحله‌ تسهیلات بانکی می‌شوند. ۶ هزار و ۵۰۰ واحد باقی مانده ی استان‌ها در مرحله‌ی اخذ پروانه‌ی ساختمانی و تشکیل پرونده برای اخذ تسهیلات هستند. سعی داریم در پایان ۱۴۰۱ یا در سه ماهه‌ی اول ۱۴۰۲ این واحد‌ها به مرور ساخته و تحویل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار