با خیز مجدد کرونا در آمریکا، نگرانی‌هایی از سوی دولت بایدن درباره برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، دولت بایدن نسبت به برگزاری نشست مجمع عمومی امسال سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرده و گفته است که با تجمع سران جهان در نیویورک، این امکان وجود دارد که این نشست به محل اشاعه ویروس کرونا تبدیل شود.

 لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «ما نگران هستیم که رویداد سازمان ملل متحد یک رویداد فراگیر باشد و ما باید همه اقدامات لازم را برای اطمینان از تبدیل نشدن این رویداد به محل سرایت ویروس کرونا انجام دهیم».

برخلاف گردهمایی سال گذشته سران جهان، امسال شرکت کنندگان این امکان را دارند که هم پیام ویدئویی ارسال کنند و هم شخصاً در این رویداد حاضر شوند. توماس گرینفیلد پیشتر از دیپلمات‌های سایر کشور‌ها خواسته بود که به جای حضور در مراسم، فیلم ارسال کنند، اما بیش از ۱۰۰ مقام سیاسی از حضور در این نشست خبر داده‌اند.

در حالی که مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نگران از شیوع بیشتر ویرس کرونا در شرایط وخیم کنونی این کشور هستند،  بایدن، برای سخنرانی حضوری در این مراسم اعلام آمادگی کرده است.

در اوایل ماه جاری، دفتر امور بین الملل شهردار نیویورک و کمیسر بهداشت این شهر، نامه‌ای به عبدالله شهید، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارسال کردند و گفتند که این رویداد تحت پوشش قانون محلی قرار می‌گیرد و نیاز به واکسن برای برخی از فضا‌های داخلی دارد.

با وجود نگرانی از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مقامات سیاسی جهان از حضور در این مراسم خبر داده اند از جمله ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل که اعلام کرده بود شخصاً در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد زیرا از زمان ابتلا به ویروس کرونا در سال گذشته، دارای آنتی بادی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار