بنابر اعلام کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نشست مجازی درباره کووید ۱۹ برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد «هدف از این نشست گسترش و تقویت تلاش‌های مشترک و هم راستا شدن در جهت دستیابی به دیدگاهی مشترک به منظور شکست کووید ۱۹ است».

وی افزود: این نشست «در راستای حمایت و تأکید بر دیدار‌های پیشین سران و وزرای جهان در گروه هفت و گروه ۲۰ برگزار می‌شود».

این نشست یک روز پس از سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد و پس از بازگشت رئیس جمهور دموکرات به کاخ سفید انجام می‌گیرد.

جو بایدن مدعی است آمریکا رهبر جهانی برای واکسیناسیون است. هر چند سازمان‌های غیردولتی بخش سلامت درباره چنین ادعایی تردید دارند.

کاخ سفید می‌گوید از شرکت کنندگان در این نشست انتظار دارد تا بلندپروازی‌های خود را درباره واکسیناسیون و دسترسی به تست‌ها و دارو‌ها افزایش دهند، سازوکار تأمین مالی دراز مدت و امنیت بهداشتی را تأمین کنند، برای تهدید‌های نوظهور رهبری جهانی وجود داشته باشد و اهداف مشترک مشخص شوند.

کاخ سفید هنوز فهرست مهمانان شرکت کننده در این نشست را مشخص نکرده است و در روز‌های آینده اخبار بیشتری در این باره اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار