رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هیچ اطلاعات شفافی از میزان دارایی و اموال متعلق به بنیاد شهید وجود ندارد و این حرف عجیبی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: البته برخی شرکت‌های بورسی اسناد حسابرسی شده دارند، اما باید توجه داشت مجموع دارایی‌های متعلق به خانواده شاهد و ایثارگر شامل اموال متعلق به بنیاد و اموال خانواده شهدا در قالب سهام در برخی شرکت‌ها می‌شود و اینکه مجموع این اموال چقدر است مشخص نیست.

او افزود: علت این عدم اطلاع از دارایی‌های بنیاد نیز این است که بخش اقتصادی در بنیاد متمرکز نبوده و شرکت‌های مختلف به صورت مستقل فعالیت داشته اند، لذا در شروع کار لازم است سازماندهی نهادی در بنیاد انجام شود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: این سازماندهی شامل جمع آوری اطلاعات رقبات و اموال می‌شود و بعد از آن باید این نهاد را بازسازماندهی کرد، باید بخش اقتصادی متمرکز و مستقل وجود داشته باشد تا مجموعه رقبات را شناسایی کند لذا مجموعه نیاز به اصلاح ساختاری دارد.

قاضی زاده هاشمی در خصوص تعداد شرکت‌های اقتصادی بنیاد شهید بیان کرد: تعداد شرکت‌ها بستگی به ساختار مدیریتی آن‌ها دارد، بنابراین می‌توان گفت شمار شرکت‌های بنیاد شهید از ۱۸ تا بیش از ۱۴۰ مورد خواهد بود.

او تصریح کرد: در این مجموعه، برخی شرکت‌ها اقدام به خرید سهام برخی شرکت‌های دیگر، یعنی شراکت کرده‌اند و داخل هم تنیده شده‌اند، از طرفی برخی از این شرکت‌ها متعلق به بنیاد است و برخی اصلا اینگونه نیست و فقط مدیریت آن بر عهده بنیاد است.

رئیس بنیاد شهید تاکید کرد: برخی دیگر از شرکت‌ها نه متعلق به بنیاد است و نه این نهاد مدیریت آن را برعهده دارد بلکه نهاد نمایندگی رهبری نقش حضانتی در آن‌ها دارد لذا در بنیاد با انواع و اقسام شرکت‌ها مواجه هستیم.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
چه حرفهای عجیبی !! یعنی این سازمان اینقدر بی در و پیکر است ؟!! وای به حال بقیه ارگانها ....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
جناب قاضی‌زاده! لطفا به قراردادهای این بنیاد با سازمانها و شرکت‌های خصوصی که از سوی حوزه‌های پشتیبانی و امورکارکنان منعقد میشه ورود کنید که فساد بیداد میکنه! تقریبا تمامی قراردادها مشکل داره!!! راحت‌تون کنم! تمامی شرکت‌های خصوصی برای بستن قرارداد، به مسئولین مربوطه حق‌حساب و بقولی شیرینی‌های آنچنانی میدن!!! مصادیقش‌رو خواستید به ایمیل اینجانب پیام بزارید!
البته این امر مختص این نهاد نیست و متاسفانه فراگیر و تقریبا در تمامی دستگاه‌ها این فساد وجود داره!!!