معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وظیفه مهم بنیاد شهید که شاید از وظیفه رسیدگی به خانواده شهدا نیز مهم‌تر باشد حفظ و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریان نخستین سفر استانی خود در گلزار شهدای مشهد گفت: یکی از ۲ کارکرد اصلی بنیاد شهید، حفظ کرامت و منزلت خاندان ایثار و شهادت، رزمندگان دفاع مقدس و دفاع از حرم و همچنین رزمندگان عرصه سلامت است تا این خانواده‌ها گرفتار مسائل دنیایی نباشند و همه این امور وظیفه حکومت و دولت است.

او به موضوع ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت نیز اشاره کرد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب این فرهنگ، ضامن بقای ملک و کیان و مکتب ماست چنانچه ایشان فرمودند "حیات انقلاب اسلامی در گرو بنیاد شهید است" یعنی اگر این گفتمان و تفکر ایثار و شهادت باقی بماند، حیات معنوی و فرهنگی انقلاب ادامه پیدا می‌کند و انقلاب به اهداف خود می‌رسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این نهاد در ۲ سطح درون و بیرون خانواده ایثارگران به وظائف خود عمل می‌کند و از طرفی بخشی از این فعالیت‌ها مستقیم به خود بنیاد شهید برمی‌گردد و بخشی معاضدتی است و برخی فعالیت‌ها نیز مشارکتی است که بنیاد باید با همکاری شرکای معنوی خود امور اجرایی و فرهنگی را پیش ببرد.


بیشتر بخوانید



قاضی زاده به مشارکت بنیاد شهید با دیگر نهاد‌ها اشاره و بیان کرد: شایسته است محیط بهشت رضا (ع) مشهد فرهنگی شود و در این راستا یک موسسه فرهنگی علاوه بر برگزاری مراسم‌ها با ساختار و فعالیت جامع‌تر و بزرگتر و با رویکرد شهدا ایجاد شود.


سیدعبدالله ارجایی شهردار مشهد  نیز در حاشیه بازدید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از گلزار شهدای مشهد، گفت: لازم است سازمان فردوس‌ها تغییر رویکرد دهد، تاکنون مخاطب اصلی آرامستان‌ها تکریم اموات و خدمات رسانی در این حوزه بوده است که باید فعالیت‌های فرهنگی نیز به آن افزوده شود.

او افزود:اما رویکرد جدید، علاوه بر خدمات گذشته، برای همراهان اموات و به منظور عبرت گیری مراجعه کنندگان و آحاد جامعه خواهد بود، در این راستا اقدامات اجرایی تا ماه‌های آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
تو رو خدا اونجاآرامستان رو بی خیال بشید دیگه کم مونده اونجا صدای بلندگو بلند بشه !! بزارید مردم در آرامش برای عزیزانشون قرآن بخونند
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۶:۵۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام باید ۳۰سال پیش فرهنگ سازی می کردید الان باید معیشت جامعه هدف رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
خوب
آخرین اخبار