چند روزی است که آمارهای کرونا سیر نزولی دارد اما برای ریشه کن کردن کامل این ویروس رعایت شیوه نامه های بهداشتی از مهمترین راه های پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،کرونا همچنان در شهر پرسه می‌زند و یقه هر کسی را که بخواهد می‌چسبد، و او را گرفتار خودش می‌کند.

یکی از شهروندان با اشاره به اینکه یک ماه پیش در دام کرونا افتاده بود گفت: این ویروس نه تنها به خودم رحم نمی‌کرد بلکه جان خانواده ام را نیز هدف قرار داده بود.

او افزود: علائم ابتلا به کرونا در من و خانواده ام یکسان بود.

این ویروس منحوس انگار قصد رفتن ندارد و با هر سهل انگاری میدان عمل را باز می‌بیند تا کارمان را تمام کند.

شهروند دیگری اظهار کرد: خیلی از افرادی که در خیابان‌ها رفت و آمد دارند ماسک نمی‌زنند و با خیال جایگزین کردن واکسن به جای ماسک هستند.

او ادامه داد: به خیلی‌ها هم که می‌گوییم چرا ماسک نمی‌زنید می‌گویند هر دو دز واکسن را دریافت کرده ایم و نیازی به ماسک نداریم.

اما این‌ها همه خیالی باطل است که با آن کارمان تمام می‌شود.

ضربه فنی کرونا با همتی همگانی

همه باید احساس مسئولیت کنیم و دستورالعمل‌های بهداشتی را تا زمانی که وزارت بهداشت مشخص می کند ، رعایت کنیم.

احمدی یکی از شهروندان بیان کرد: اگر دست به دست هم ندهیم فاجعه رخ می‌دهد، هر چند واکسیناسیون شدت گرفته و آمار مبتلایان به کرونا کاهش یافته است، اما این موضوع به این معنا نیست که شرایط خوب است.

مردم اول به خاطر خودشان و در نهایت به خاطر خانواده هایشان و کادر درمان یک لحظه از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی غافل نشوند.

کرونا همچنان در استان وجود دارد و ضربه فنی این ویروس همت همگانی می‌خواهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.