سهمیه خراسان جنوبی برای اعزام به اربعین حسینی افزایش یافت.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نوفرستی مدیر سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۶۰ هزار سهمیه کشور برای شرکت در مراسم اربعین ۶۲۲ نفر سهم خراسان جنوبی خواهد بود، گفت: از این تعداد ۳۵۰ نفر موکب داران استان و ۲۷۲ نفر افراد عمومی هستند.

او با بیان اینکه در سهمیه ۳۰ هزار نفری که پیش از این از سوی عراق اعلام شد تنها موکب داران اعزام می‌شدند، افزود: با اعلام سهمیه ۳۰ هزار نفری دیگر در مرحله دوم، علاوه بر موکب داران سهمیه ۲۷۲ نفری برای عموم مردم نیز به استان اختصاص پیدا کرد.

نوفرستی با بیان اینکه سامانه سماح برای ثبت نام افراد عادی از دوشنبه باز شده است بیان کرد: افراد واجد شرایط که دارای بیماری زمینه‌ای نباشند و دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان با اشاره به ثبت نام ۱۰۰ نفر از سهمیه افراد عادی در این سامانه عنوان کرد: به محض رسیدن آمار به ۲۷۲ نفر سامانه به صورت خودکار بسته می‌شود.

او با بیان اینکه اعزام زائزان اربعین از ۲۸ شهریورماه آغاز می‌شود گفت: سفر به کشور عراق تنها به صورت هوایی انجام می‌شود و مردم از حضور در مرز‌های زمینی خودداری کنند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.