مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از مراجعه هزار و ۱۵۹ نفر برای اهدای خون در دهه اول محرم امسال خبر داد.

میری مقدم مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه پارسال در دهه اول محرم هزار و ۱۵۹ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند گفت: امسال در دهه اول محرم ۷۹۷ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که نسبت به پارسال ۵.۳۶ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه پارسال در دهه اول محرم ۸۸۶ نفر مرد و ۸۶ نفر زن برای اهدای خون مراجعه کرده اند و ۹۷۲ نفر موفق به اهدای خون شدند افزود: امسال ۵۷۳ نفر مرد و ۴۴ نفر زن برای اهدای خون در دهه اول محرم مراجعه کردند که ۶۱۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

میری مقدم ادامه داد: امسال در دهه اول محرم از افرادی که موفق به اهدای خون شده اند ۸۳ نفر برای بار اول خون اهداء کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به کاهش چشمگیر خون اهداء شده در دهه اول محرم امسال نسبت به پارسال تصریح کرد: یکی از دلایل این کاهش اجرای پویش نذر خون در استان بوده است.

او با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل کاهش خون اهدایی در استان شروع پیک پنجم کرونا بوده است گفت: هدف از اجرای پویش نذر خون این است که مردم از تاسوعا تا اربعین برای اهدای خون مراجعه نمایند و تنها در روز‌های عاشورا و تاسوعا مراجعه نکنند.

میری مقدم با تأکید بر اینکه عمر خون و فرآورده‌های خونی بسیار محدود است و نیاز به خون یک نیاز همیشگی است تصریح کرد: نیاز به خون در تمام گروه‌های خونی همیشه وجود دارد، اما گروه‌های خونی منفی با توجه به مراجعه کمتر و فراوانی کمتری که در جامعه دارد همیشه نیاز بیشتری هم در این گروه‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.