رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ظرفیت تزریق واکسن کرونا به موازات استقبال هم‌استانی‌ها تا حدود ۱۵ هزار دُز در روز نیز قابل افزایش است.

سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: ظرفیت فعلی تزریق روزانه واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۶ تا هفت هزار دُز است.

وی افزود: با توجه به تاثیر قابل توجه واکسن کرونا در کاهش احتمال ابتلا به این ویروس امید داریم تا شاهد استقبال بیشتر و قابل قبول مردم در این برنامه واکسیناسیون باشیم.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تاکنون ۳۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در حوزه زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده و همچنین گروه‌های خاص شغلی مانند معلمان، دانشگاهیان، کارگران، دانشجویان و طلاب علوم دینی ساکن در مناطق روستایی و عشایری امکان دریافت واکسن کرونا را داشتند.

وی افزود: با توجه به احتمال افزایش تجمع در مراکز واکسیناسیون درخواست می‌شود افراد به منظور برنامه‌ریزی و پاسخگویی بهتر در مراکز تجمیعی دریافت واکسن حتما به سامانه SALAMAT.GOV.IR مراجعه و نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

هاشمی شهری اظهارداشت: بر اساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون از میزان مبتلایان، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و روند فعلی کاهشی موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

وی تاکید کرد: ضروری است شهروندان سیستان و بلوچستان علاوه‌بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نیرو‌های بهداشت و درمان را برای پوشش کامل واکسیناسیون کمک کنند تا هرچه زودتر جمعیت غالب استان واکسینه شوند و بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار