سازمان ملل: وضع چهار اسیر فلسطینی را از نزدیک پیگیری می‌کنیم

سخنگوی سازمان ملل از پیگیری وضعیت سلامتی چهار اسیر عملیات تونل آزادی خبر داد.

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، تاکید کرد این سازمان از نزدیک شرایط چهار اسیر فلسطینی را که رژیم صهیونیستی پس از فرار از زندان جلبوع دوباره آن‌ها را دستگیر کرد، پیگیری می‌کند.

استفان دوژاریک در نشست خبری در نیویورک، با اشاره به اینکه سازمان ملل وضع این چهار فلسطینی را از نزدیک پیگیر می‌کند، افزود: موضع اصولی ما آن است که نباید هیچ زندانی در هیچ جایی نباید با رفتار غیرانسانی روبرو شود.

دوژاریک افزود: ما از نزدیک شرایط خاص افرادی را که دوباره دستگیر شدند، زیر نظر داریم و با افرادی که با زندانیان در تماس هستند، ارتباط داریم.

گفتنی است پس از انتشار خبر‌هایی از وخیم شدن حال «زکریا زبیدی» یکی از چهار اسیر بازداشت شده فلسطینی که از زندان جلبوع فرار کرده بودند، نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی رود اردن به شدت با هم درگیر شدند.

منابع بیمارستانی گفتند ده‌ها فلسطینی هنگام تظاهرات و درگیری‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری زخمی شدند ضمن آنکه از فلسطینیان دعوت شده است به حال آماده باش عمومی در آیند.

کانال تلگرامی خبرگزاری مطبوعات فلسطین نوشت: نظامیان صهیونیست صبح امروز ۱۳ شهروند، از جمله چند آزاده را در شهرک‌های مختلف کرانه باختری و قدس، بازداشت کردند.

زبیدی به همراه ۵ زندانی دیگر چندی پیش از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی گریختند. هرچند چهار اسیر مجدد دستگیر شدند، اما این اقدام سلطه امنیتی و ادعای این رژیم را زیر سوال برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار