کاخ سفید: مجبور به همکاری با طالبان شدیم

سخنگوی کاخ سفید گفت: برای خارج کردن نیروهایمان از افغانستان مجبور به کار با گروه طالبان شدیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ای پی تی ان، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: ما ناچار شدیم برای خارج کردن شهروندان آمریکایی و افراد دارای اقامت دائم قانونی با برخی از اعضای طالبان کار کنیم.

بر این اساس، در نشست خبری سخنگوی کاخ سفید خبرنگاری پرسید می‌توانید به ما توضیح دهید که چرا کاخ سفید در بیانیه‌ای طالبان را حرفه‌ای و منظم توصیف کرد؟ جن ساکی گفت: من باید یادآور شوم در آن بیانیه آنچه که ما اعلام کردیم این بود که پرواز هواپیمایی قطر حامل سرنشینان آمریکایی، شهروندان قانونی آمریکا و افغان‌ها که در چند سال گذشته با ما بودند، به صورت موفقیت آمیزی در قطر فرود آمد. ما می‌خواستیم بگوییم که طالبان برای انتقال این شهروندان آمریکایی و شهروندان دارای اقامت قانونی همکاری کردند. ما وعده دادیم به طالبان فشار وارد می‌کنیم تا بتوانیم آن‌ها را خارج کنیم و این دقیقا کاری است که انجام دادیم.

خبرنگار پرسید: شما در حالی می‌گویید که طالبان منظم و حرفه‌ای بوده است که وزیر کشور آن‌ها در فهرست افراد تحت تعقیب اف بی‌ای قرار دارد و ده میلیون دلار برای سر او جایزه تعیین شده است. کدام کار منظم؟ جن ساکی گفت: ما ناچار شدیم برای خارج کردن این افراد با برخی از اعضای طالبان کار کنیم تا به آن‌ها فشار وارد کنیم تا منظم کار کنند و ما بتوانیم نیرو‌های خود را از افغانستان خارج کنیم. این چیزی است که ما در آن بیانیه گفتیم.

با این حال، سخنگوی کاخ سفید از توضیح درباره توافقات و همکاری‌های پنهانی آمریکا و گروه طالبان اجتناب کرد.

در پی خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان، گروه طالبان قدرت گرفت و سرانجام در ۱۵ اوت، کابل، پایتخت افغانستان را بدون هیچ گونه مقاومتی تصرف کرد و کنترل کامل آن را در دست گرفت. آمریکا پس از ۲۰ سال اشغالگری و تاراج منابع افغانستان بدون هیچ دستاورد مثبتی برای مردم این کشور، افغانستان را در ناامنی و وضعیتی آشفته رها کرد. گواه آن نیز انفجارهای انتحاری فرودگاه کابل از سوی گروه تروریستی داعش بود که ده ها کشته و زخمی بر جا گذاشت.

سخنگوی طالبان پس از ۲۰ روز تسلط بر کابل طی روز‌های گذشته اسامی اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار