سخنگوی کرملین گفت رئیس جمهور روسیه درباره شرکت در اجلاس جی ۲۰ که قرار است با محوریت موضوع افغانستان در ایتالیا برگزار شود به زودی تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد کرملین درباره احتمال مشارکت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در اجلاس جی۲۰ که قرار است پایان ماه اکتبر در ایتالیا برگزار شود، در آینده نزدیک تصمیم می‌گیرد.

سخنگوی کرملین امروز (پنج شنبه) در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور روسیه قصد دارد در اجلاس گروه ۲۰ شرکت کند، گفت: این موضوع در حال بررسی است و در آینده نزدیک این تصمیم توسط رئیس دولت گرفته می‌شود. 

او درباره احتمال برگزاری دور دوم مذاکرات بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مذاکرات اجلاس جی ۲۰ اعلام کرد: هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است. اما تماس ها بین واشنگتن و مسکو در سطوح مختلف در حال انجام است .

اجلاس گروه ۲۰ در ۳۰ تا ۳۱ اکتبر در رم برگزار می‌شود. ایتالیا در حال حاضر ریاست دوره‌ای جی۲۰ را بر عهده دارد و اکنون در تلاش است تا اجلاس فوق العاده‌ای را با محوریت افغانستان تشکیل دهد. پیشتر سخنگوی کرملین گفته بود که در صورت هماهنگی ابتکار عمل برای برگزاری این نشست، پوتین در اجلاس اضطراری گروه ۲۰ شرکت خواهد کرد.

 پسکوف همچنین اظهار کرد: کرملین در مورد اینکه طالبان  قرار است مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان را در ۱۱ سپتامبر برگزار کند،  اظهار نظری نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار