دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از روند کند انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان باتوجه به کمبود منابع آبی انتقاد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ و صیانت از اراضی ملی و طبیعی استان، گفت : برخورد با متخلفان و دست اندازان به اراضی ملی و طبیعی یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان است.

او گفت : براین اساس از ابتدای امسال حدود یکصدویازده هکتار از اراضی ملی که بصورت غیرقانونی تصرف شده بود، از متخلفان بازپس گیری و اعاده به وضع سابق شد.

دادستان کرمانشاه با ابراز رضایت از برخورد‌های صورت گرفته با تغییر کاربری اراضی بویژه در حوزه شهرستان کرمانشاه، افزود: باتوجه به اقدامات بسیار خوبی که پارسال در دستور کار قرار گرفت، خوشبختانه آمار تغییر کاربری‌ها در استان به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

 این مسئول افزود: امسال تنها ۳۰ هکتار از اراضی استان تغییر کاربری داده شده که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش نشان می‌دهد.

او با اشاره به کمبود شدید بارش‌ها و لزوم مدیریت منابع آب، ادامه داد: باتوجه به بحران خشکسالی، دستگاه‌های ذیربط باید در بحث حفاظت از منابع آبی استان با جدیت بیشتری ورود کنند.

کرمی گفت: متاسفانه علیرغم وجود پنج هزار حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان، از ابتدای امسال تاکنون فقط ۵۶ مورد از آن‌ها مسدود شده که این عملکرد قابل قبول نیست.

او افزود: امور آب استان در بحث انسداد چاه‌های غیرمجاز موفق عمل نکرده که انتظار داریم با جدیت بیشتری به این موضوع ورود کند.

دادستان کرمانشاه از دستگاه‌های متولی خوست تا در بحث گسترش فرهنگ حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و آبی ورود بیشتری داشته باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.