دادستان کرمانشاه گفت : در راستای سند تحول قضایی و تاکیدات رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان موضوع کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان را در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کرمی دادستان کرمانشاه با بیان اینکه طی چندسال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته، گفت : بازدید از زندان مرکزی به این منظور صورت گرفت تا با حضور ۵۰ نفر از قضات دادسرای کرمانشاه در زندان مرکزی در دیدار چهره به چهره با زندانیان مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

او گفت : در این دیدار‌ها برخی از پرونده‌ها نیاز به بررسی و پیگیری در محاکم قضایی داشت و در مجموع ۲۶ نفر از زندانیان هم از زندان آزاد شدند.

او ادامه داد: تلاش کردیم تا زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات دادسرا ارتباط بگیرند و مشکلاتشان را به آن‌ها منعکس کنند.

کرمی افزود: زندانیانی هم که در این دیدار‌ها حکم آزادی خود را گرفتند، عموما در قالب مرخصی پایان حبس و یا نهاد‌های ارفاقی به آن‌ها آزاد شدند.

او با تاکید براینکه زندان قطعا جای کسانی است که برای جامعه خطرناک هستند نه کسانی که مشکل خانوادگی و مالی دارند، افزود: زندانی شدن هر فرد علاوه بر هزینه ها، تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی برای او و خانواده اش دارد.

دادستان کرمانشاه یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی کرمانشاه را سیاست حبس زدایی دانست و گفت: معتقدیم زندان نباید جای هر مجرمی باشد، بلکه فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را برهم می‌زنند باید زندانی شوند.

او برای مجرمان سابقه دار و برهم زنندگان آرامش مردم خط و نشان کشید و گفت: برخورد دستگاه قضایی با این دسته از افراد سخت و بازدارنده خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.