رئیس پیشین شورا‌های حل اختلاف استان گفت : در بدو ورود بیش از ۲۷۰۰ نفر با تعداد ۷۷۱ شعبه در شورای‌های حل اختلاف استان وجود داشت .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار تجری رئیس پیشین شورا‌های حل اختلاف استان گفت : در بدو ورود بیش از ۲۷۰۰ نفر با تعداد ۷۷۱ شعبه در شورای‌های حل اختلاف استان وجود داشت که این تعداد اکنون به ۱۷۸ شعبه با ۷۵۶ نفر عضو رسیده که به صورت کاملا منظم و در چارچوب‌های اداری فعالیت می‌کنند.

او گفت : تشکیل هیأت بازرسی و حفاظت و اطلاعات مرکز توسعه حل اختلاف استان از دیگر اقدامات مؤثر و مفید بود و اولین استانی بودیم که بازرسی از شعب را راه اندازی کردیم و به تمامی شکایات رسیدگی شد.

تجری با اشاره به آمار عملکرد ۱۰ ساله مرکز توسعه حل اختلاف استان افزود: در این مدت بیش از یک میلیون و ۴۳ هزار فقره پرونده وارد و بیش از یک میلیون و ۵۶ هزار فقره پرونده مختومه شده است.

او افزود: میانگین ورودی ماهیانه شورا‌های حل اختلاف حدود هشت هزار فقره می‌باشد که از این تعداد تنها ۹ درصد مورد اعتراض قرار گرفته و از این مقدار تنها ۹ دهم درصد نقض صورت گرفته است.

او ادامه داد: مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه همواره جزو پنج استان برتر کشور بوده و این موفقیت مرهون همکاری همه همکاران در همه بخش‌ها بوده است.

منوچهر فتاحی رئیس جدید مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: عملیاتی کردن و تحقق برنامه‌های ابلاغی در چارچوب سند تحول قضایی و مدل تعالی از اولویت‌های کاری است.

او افزود: توسعه و استفاده بیش از پیش از ستاد صبر از دیگر برنامه‌های مورد توجه است که این مهم برگرفته از تفکر اصیل اسلامی است و برآنیم فعالیت‌های ستاد صبر بیش از پیش توسعه و محقق سازیم.

فتاحی با بیان اینکه رویکردش سازشی و تحولی و الهام بخش در مرکز توسعه حل اختلاف خواهد بود گفت: تلاش می‌کنیم در حوزه سازش فرهنگ سازی کنیم و در این مسیر از ظرفیت همه رسانه‌ها استفاده خواهیم کرد.

او از همه قضات خواست پرونده‌هایی که قابلیت سازشی دارند، به این مرکز ارجاع داده شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.