فرماندار کاشمر گفت: تا کنون بیش از ۹۰ درصد معلمان کاشمر در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسلم ساقی فرماندار کاشمر و رئیس شورای آموزش و پرورش کاشمر روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشمر با بیان این که کرونا تمامی موضوعات را تحت تاثیر خود قرار داده است و آموزش و پرورش هم از این موضوع مستثنی نیست، گفت: برابر آمار همچنان در موج پنجم کرونا هستیم و شرایط نگران کننده ‎است، اما بیشترین واکسیناسیون و استقبال معلمان در کل استان خراسان رضوی مربوط به کاشمر بوده و تا کنون بیش از ۹۰ درصد معلمان کاشمر واکسینه شده‌اند.

او افزود: به رغم تمامی مشکلات، کاشمر کمترین آمار فوتی کرونا را نسبت به دیگر شهرستان‎‌های خراسان رضوی دارد و تلاش می‌شود با هر روشی که برای بازگشایی مدارس اعلام می‌شود تمهیدات لازم اتخاذ شود تا غافلگیر نشویم.

فرماندار کاشمر ادامه داد: نباید توجهمان فقط به بیماری کرونا باشد بلکه باید در حوزه آسیب‎‌های مرتبط با این حوزه هم برنامه‎‌ریزی داشته باشیم.

ساقی بیان کرد: نیکوکاران و کمیته امداد پارسال برای تامین تجهیزات کمک آموزشی مانند تبلت و گوشی موبایل اقداماتی انجام دادند و امسال نیز باید پیش بینی‎‌های لازم برای خانواده ‎هایی که امکان تهیه این وسایل را ندارند بشود.

او کمبود نیرو را یکی از دغدغه‎‌های جدی همه ساله آموزش و پرورش کاشمر دانست و تصریح کرد: تمامی این دغدغه‎‌ها باید به خصوص در روز‌های اول شروع مدارس مدیریت و اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار کاشمر تاکید کرد: باید برای واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس در این شهرستان تدابیر لازم اتخاذ شود و حتی اگر واکسیناسیون دانش‌‎آموزان بخواهد صورت گیرد ۱۰۰ درصد برای این اقدام در شهرستان آمادگی داریم.

ساقی با اشاره به وجود ۴۶۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: امسال حتی یک بازمانده از تحصیل هم در شهرستان نباید داشته باشیم.

مجتبی قائمی مدیر مرکز بهداشت کاشمر نیز در این نشست گفت: با توجه به نزدیک بودن شروع سال تحصیلی جدید دغدغه‎‌های حوزه بهداشت و درمان به نسبت سال گذشته بیشتر شده است و متاسفانه هنوز خبری از واکسیناسیون دانش‎ آموزان نیست.

او با بیان این که دانش‎‌آموزان تنها گروهی هستند که هنوز واکسینه نشده‎‌اند افزود: جمعیت دانش‌‎آموزی بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر بیماری کرونا دارد، چون سویه‎‌های جدید بیماری کرونا تمایل بیشتری به سنین پایین‎‌تر دارند و روز به روز میانگین سنی مبتلایان کاهش پیدا می‎‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.