رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: "فلسفه علم تاریخ" اثر مترجم مهابادی منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سیامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد اظهار داشت: "فلسفه علم تاریخ؛ از روشنگری تا پساتجدد» نوشته رابرت ام. برنز و هیو ریمنت - پیکارد با ترجمه عباس منوچهری، علی (هژیر) خالندی مترجم مهابادی و جمعی از مترجمان منتشر شد.

وی افزود: این کتاب در ۵۲۰ صفحه و با قیمت ۸۲ هزار تومان توسط سازمان سمت منتشر شده است.

جوانبخت تصریح کرد: مجموعه «نظریه و روش در مطالعات تاریخی» که کتاب حاضر در زمره آن قرار می‌گیرد، مجموعه کتاب‌هایی است که به قصد رفع خلأ‌های نظری و روش‌شناختی در پژوهش و آموزش تمامی شاخه‌های مطالعات تاریخی در ایران، و با توجه به رویکرد‌های میان‌رشته‌ای، فراهم آمده است. این مجموعه حاصل اجرای یکی از طرح‌های «نیازسنجی منابع کمک‌درسی و مبنایی برای دانشگاه‌ها» است که از دهه ۸۰ شمسی در «سمت» آغاز شده و همچنان ادامه دارد. فهرست جامع و روزآمدی از عناوین این مجموعه، در انتهای هر مجلد، جهت اطلاع خوانندگان علاقه‌مند، ضمیمه شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد اضافه کرد: این کتاب به‌عنوان اثری مبنایی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته تاریخ برای دروس «فلسفه تاریخ» و «فلسفه علم تاریخ» قابل استفاده است. همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی رشته فلسفه نیز می‌توانند برای درس «فلسفه تاریخ» از آن استفاده کنند.

علی (هژیر) خالندی، پژوهشگر و مترجم مهابادی دانش آموخته مقطع دکتری در رشته فلسفه سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.