چین هشدار داد در صورت تغییر نام دفتر دیپلماتیکش در واشنگتن، اقدامات شدید اقتصادی و نظامی علیه این تصمیم آمریکا اتخاذ می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، دولت بایدن در حال بررسی درخواست تایوان برای تغییر نام دفتر دیپلماتیک تایپه در واشنگتن است. گفته می‌شود چین با این تصمیم مخالف است.

بر اساس گزارش ها، چین از این اقدام انتقاد کرده و به دولت آمریکا هشدار داده است که طرح تغییر نام این نمایندگی را ادامه ندهد. گلوبال تایمز، یکی از رسانه‌های تحت حمایت دولت چین در سرمقاله خود هشدار داده است که اگر آمریکا و تایوان برنامه تغییر نام نمایندگی دیپلماتیک تایپه در واشنگتن را پیش ببرند، دولت چین "اقدامات شدید اقتصادی و نظامی" را برای مبارزه با تصمیم آمریکا اجرا خواهد کرد.

بر اساس گزارش ها، دولت بایدن درخواست تایوان برای تغییر نام سفارت خود در آمریکا از "دفتر نمایندگی اقتصادی و فرهنگی تایپه" به "دفتر نمایندگی تایوان" را بررسی می‌کند. همچنین گزارش شده است که کورت کمپل، مشاور کاخ سفید نیز از این درخواست حمایت کرده و حتی شورای امنیت ملی و وزارت خارجه نیز از این اقدام حمایت کرده اند. بر اساس گزارش فایننشال تایمز، رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.

از آنجا که دولت چین همیشه معتقد بوده که تایوان بخشی از کشور آن‌ها است، سخنگوی سفارت چین به فایننشال تایمز گفت که آمریکا باید از ارسال پیام اشتباه به استقلال تایوان دست بردارد. آمریکا و تایوان در واکنش به چنین تحولی اظهار نظری نکرده اند. گلوبال تایمز در سرمقاله خود عنوان کرده که تغییر نام دفتر دیپلماتیک به معنای "کنار گذاشتن سیاست آمریکا در مورد چین" است.

این رسانه ذکر کرده است که مقامات چینی باید به شیوه‌ای که به لیتوانی پاسخ داده اند واکنش نشان دهند. پیش از این، تصمیم مشابه لیتوانی واکنش دیپلماتیک چین را برانگیخته بود و چین سفیر خود در لیتوانی را فراخواند. این رسانه برخی از روش‌هایی را که چین می‌تواند علیه آمریکا و تایوان اقدام کند، ارائه می‌دهد که شامل اعمال تحریم‌های اقتصادی بر این جزیره است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار