مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از بازگشایی مدارس و آموزش حضوری و تدریجی از مهرماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهدی مودی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی  از بازگشایی مدارس از سوم مهرماه خبر داد و گفت:دو هزار و ۱۲ مدرسه استان بصورت نمادین شنبه سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا درمی آورند.

مودی با اشاره اینکه در سال تحصیلی پیش رو سه مسیر آموزشی دنبال می‌شود، افزود:مسیر اول استفاده از مدرسه تلویزیونی ایران است که سال گذشته هم صدا وسیمای ملی و هم شبکه استانی اترک برنامه‌های آموزشی را برای دانش آموزان در نظر گرفته بودند که این همکاری و همیاری قابل تقدیر است.


بیشتر بخوانید


او شبکه شاد را یکی دیگر از مسیر‌های آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۰ دانست و گفت:امسال شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزی) قوی‌تر و با کیفیت بالاتری در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

بهره مندی ۸۰ درصد دانش آموزان خراسان شمالی از شبکه شاد

مودی در ادامه به بهرمندی ۸۰ درصدی دانش آموزان استان به شاد اشاره و اظهار کرد:میانگین دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد در کشور ۷۰ درصد است.

او با بیان اینکه آموزش‌های حضوری تدریجی هم در ادامه مسیر آموزشی امسال در نظر گرفته شده است، افزود: در استان ۹۰۰ آموزشگاه با جمعیت زیر ۵۰ دانش آموز وجود دارد ؛ اولویت آموزش‌های حضوری با مدارس کم جمعیت است.

مودی همچنین برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس با ۱۵۰ دانش آموز را منوط به واکسیناسیون کامل فرهنگیان دانست و گفت:در حال حاضر  ۸۲درصد فرهنگیان دز اول و ۳۱ درصد هم دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

به گفته‌ی مودی مدارس ترکیبی (زوج و فرد) هم از ۲۰ مهر ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه شورای مدرسه را تصمیم گیرنده اصلی دانست و عنوان کرد:شورای مدرسه براساس شرایط، در خصوص حضوری یا غیرحضوری بودن مدرسه تصمیم می‌گیرد.

مودی با بیان اینکه آسیب‌های زیادی از آموزش‌های مجازی به دانش آموزان وارد شده است گفت:تلاش بر این است با تشکیل کمیته سلامت دانش آموزان، تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری بین دانش آموزان به درستی اجرا و شرایط تحصیل در محیطی سالم برای دانش آموزان فراهم شود تا در کنار آموزش‌های حضوری خانواده‌ها نیز از امنیت خاطر برخوردار باشند.

سال گذشته ۷۰درصد محتوا و سواد منتقل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود:سال گذشته ۷۰ درصد محتوای آموزشی به دانش آموزان منتقل شد؛ اما امسال در نظر داریم ۱۰۰ درصد محتوای آموزشی و سواد به دانش آموزان ارائه شود.

مودی در ادامه به ۲۵۰ دانش آموز کلاس اولی بازمانده از تحصیل اشاره و عنوان کرد:امسال تاکنون ۱۶۵ هزار دانش آموز در سطح استان ثبت نام کرده اند و پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموز در مدارس استان ثبت نام کنند.

او عنوان کرد:امسال برای اولین بار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشور راه اندازی شده است که ۲۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی کشور هم به جمعیت دانش اموزی کشور اضافه شده اند، ولی به جهت آسیب پذیر بودن آموزش‌های مجازی و غیرحضوری خواهد بود.

خرید لباس فرم مدرسه اجباری نیست

مودی در خصوص خرید لباس فرم مدرسه هم گفت:علیرغم محاسن بسیار لباس فرم مدرسه هیچگونه الزامی در تهیه آن وجود ندارد، هرگونه اجباری در خرید لباس فرم از سوی مدرسه غیرقانونی است و برخورد می‌شود.

به گفته‌ی مودی مدارس خراسان شمالی بعداز سیستان و بلوچستان پایین‌ترین میزان شهریه را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص کمبود معلم در مدارس استان گفت:هزار و ۵۰۰ کمبود نیرو وجود داشت که به ۳۲۰ نیرو کاهش یافت؛ البته این میزان کمبود نیرو هم با اضافه کاری معلمان، نیرو‌های طرح امین، همکاری بازنشستگان بر طرف شده است؛ بعبارتی دیگر هیچ کلاسی در ۳ مهرماه بدون معلم نخواهد بود.

مودی افزود:امسال ۹۰۷ معلم حق التدریس تبدیل وضعیت خواهند شد،۳۲۶ نفر هم در دانشگاه شهید رجائی و فرهنگیان جذب می‌شوند و ۳۰۰ نفر هم در رفع کمبود نیرو جذب می‌شوند که نشان می‌دهد خراسان شمالی در بحث استخدام، ۳ برابر سایر استان‌های کشور پیشرفت کرده است.

او افزود:نقل و انتقال برون استانی معلمان هفته گذشته به اتمام رسید و درون استانی هم تا چهارشنبه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.