مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : تعداد افراد جانباخته طی ۵ ماه سپری شده از امسال ۱۲۷ نفر است که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نداشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : انسان، خودرو و جاده فاکتور‌هایی است که بار‌ها و بار‌ها در ارتباط با تصادفات جاده‌ای درباره آن‌ها شنیده‌ایم. انسان یکی از عوامل اصلی وقوع حوادث جاده‌ای است با توجه به افزایش روز افزون تصادفات جاده‌ای و علی‌رغم تمامی تلاشی‌های شبانه‌روزی این اداره‌کل در ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی متأسفانه باز هم شاهد تصادفات کاربران جاده‌ای هستیم.

او گفت : در پارسال تعداد تصادفات منجر به فوت ۱۱۵ تصادف بوده که در امسال به ۹۶ تصادف رسیده است که در مقایسه با پارسال کاهش ۱۶.۵ درصدی داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه دو عامل اصلی در تصادفات جاده‌ای استان را سرعت و سبقت غیرمجاز عنوان کرد و افزود: تعداد افراد جانباخته طی ۵ ماه سپری شده از سالجاری ۱۲۷ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نداشته است.

او با تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد فرهنگ محوری در حوزه ترافیک، افزود: در جهت کاهش میزان تصادفات، اقدامات مختلفی می‌تواند موثر باشد، اما ارتقای فرهنگ ترافیک و فرهنگ‌سازی در این زمینه، یکی از موثرترین راهکار‌ها جهت پیشگیری از وقوع تصادفات محسوب می‌شود که باید توجه ویژه‌ای به این مقوله اثربخش بشود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.