از آغاز طرح بهسازی مساکن روستایی تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه پیش از افق ۱۴۰۴ از شاخص ۷۰ درصد بهسازی مساکن روستایی در استان همدان عبور خواهیم کرد، افزود: شاخص بهسازی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور ۵۵ درصد است در حالیکه که شاخص بهسازی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در استان بیش از ۸۴ درصد است.

ظفری با بیان اینکه اجرای طرح هادی به عنوان موثرترین و موفقترین برنامه توانسته در روستا‌ها زمینه تحول بافت را متناسب با تغییر تحول زندگی در شرایط فعلی در سطح کانون‌های جمعیتی فراهم کند افزود: با توجه به اینکه نقطه آغاز طرح‌های هادی در سطح کشور از همدان آغاز شده و سپس به عنوان طرحی کشوری اجرا شد، فاز اول طرح هادی در ۷۷۶ روستا آغاز شده و ۵۱۵ روستا به اتمام رسیده است.

او تأکید کرد: همچنین بیش بینی می‌شود با توجه به اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ و ردیف‌های استانی در اختیار، امسال سقف اعتبارات کمک به اجرای طرح‌های هادی با یک افزایش فزاینده به بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برسد.

ظفری با اشاره به اینکه در بخش بهسازی مساکن روستایی در طول ۷ ماه گذشته عملیات بهسازی ۴۳ روستا با اعتبار ۴۶۷ میلیارد ریال انجام شده است گفت: برای این ۴۳ روستا ۸۸ پروژه عمرانی شامل ۷۵ پروژه جدول گذاری، زیر سازی، آسفالت ریزی با حجم ۶۷ کیلومتر، پروژه احداث ۸ کانال با طول ۲ هزار و ۱۸۰ متر، دو پروژه دیوار سازی با حجم ۴۱۵۱ متر مکعب و ۳ پروژه اجرای پل تعریف شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت ۲۶۰۰ واحد مسکن روستایی با مجموع زیر بنای ۲۰۸ هزار متر مربع و با اعتبار ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است مطرح کرد: پروژه احداث ۳ هزار مکین محرومان استان همدان ابتدای شهریور ماه امسال به صورت کامل اجرایی شده و به پایان رسید.

ظفری همچنین یکی از دغدغه‌های کنونی بنیاد را تامین زمین برای ساخت مسکن ویژه زوج‌های جوان دانست و  تصریح کرد: در بیش از ۱۳۰ روستا ظرفیت ارائه زمین برای تولید مسکن با اولویت زوج‌های جوان را فراهم کردیم و بر همین اساس در برنامه ۱۴۰۰ در بخش ارائه زمین، بیش از هزار قطعه برای واگذاری برنامه ریزی شده که بخشی از آن در ۵ ماه گذشته انجام شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار