بهسازی ۶۶ درصد مسکن‌های روستایی استان همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: شاخص بهسازی مسکن روستایی با ۶۶ درصد در استان، بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان از اجرای طرح هادی روستایی در ۸۴ درصد روستا‌های استان خبر داد و گفت:شاخص بهسازی مسکن روستایی در استان همدان  ۶۶ درصد و در کشور ۴۸ درصد است.

او با بیان اینکه در استان ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد افزود: در ۸۴ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار عملیات اجرایی طرح هادی روستایی آغاز شده و در ۳۶۴ روستا بازنگری طرح هادی روستایی انجام شده است.

ظفری با ابراز خرسندی از افزایش سهمیه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در استان، گفت: این رقم ۱۲ هزار فقره تعیین شده بود که با مسئولان کشوری این میزان به ۱۲ هزار و ۶۰۰ فقره افزایش یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه به زودی تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد در اختیار مردم قرار می‌گیرد اظهار داشت: طی چهار سال گذشته، ۷ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی از محل کمک بلاعوض به محرومان و حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) در استان ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

ظفری از بهره برداری ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در استان خبر داد و گفت: سهمیه در نظرگرفته شده برای استان همدان ۲ هزار واحد مسکونی بود، اما به دلیل استقبال شهروندان از این طرح، تعداد آن به سه هزار واحد افزایش یافت.

او با اشاره به اینکه در استان ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد افزود: تاکنون ۱۲۱ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات بهسازی مراجعه کرده و ۱۱۴ هزار نفر به سیستم بانکی معرفی شده‌اند و حدود ۱۱۰ هزار واحد موفق به گرفتن پایان کار شده‌اند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.