خانه‌هایی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند، مشمول مالیات می‌شوند

مدیر کل امور مالیاتی استان همدان گفت: اگر فردی اطلاعات املاک خود را ثبت نکرده باشدعلاوه بر مالیات باید جریمه پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد دلشادی مدیر کل امور مالیاتی استان همدان گفت: با اشاره به اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، بیان کرد: شهروندان باید تا پایان شهریورماه، اطلاعات املاک خود را در سامانه ملی املاک ثبت کنند.

اوبا بیان اینکه اطلاعات این سامانه فعلا در اختیار مسکن و شهرسازی است، گفت: هنوز آمار دقیق خانه‌های خالی استان را نداریم و پس از اتمام زمان ثبت‌نام، آن‌ها اطلاعات را در اختیار ما قرار خواهند داد.

او ابراز داشت: خانه‌هایی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند، مشمول مالیات می‌شوند و اگر فردی اطلاعات املاک خود را در این سامانه ثبت نکرده باشد، علاوه بر مالیات باید جریمه پرداخت کند.

مدیر کل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه مالیات بر اساس حق املاک و اجاره محاسبه می‌شود، افزود: صاحبان خانه‌های خالی در سال اول باید شش برابر، در سال دوم ۱۲ برابر و از سال سوم به بعد ۱۸ برابر بیشتر از زمانیکه خانه را اجاره دادند، مالیات پرداخت کنند و برای افرادی که بیش از پنج واحد مسکونی خالی دارند، این ضرایب، دو برابر خواهد شد.

دلشادی ادامه داد: ساختمان‌های تازه ساخت تا ۱۲ ماه پس از دریافت پایان کار مشمول این مالیات نمی‌شوند و انبوه‌سازان نیز تا ۱۸ ماه فرصت دارند واحد‌های خود را تعیین تکلیف کنند.

او با بیان اینکه قانون مالیات بر خانه‌های خالی فقط مختص شهر‌هایی است که بیش از صد هزار نفر جمعیت دارند، گفت: این قانون در استان همدان فقط شامل شهر‌های همدان و ملایر خواهد بود.
منبع ایسنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار