رئیس برنامه ریزی،جذب و نگهداری اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: قبل از اهدای خون، تاریخ و نوع واکسن تزریق شده به افراد بررسی می شود.

زهره مسائلی رئیس برنامه ریزی،جذب و نگهداری اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: افرادی که تحت واکسیناسیون کووید ۱۹ از نوع آسترازنکا و یا اسپوتنیک قرار گرفته‌اند، می‌توانند ۲ هفته پس از دریافت واکسن جهت اهدای خون مراجعه کنند و این در حالی است که تزریق سایر انواع واکسن کووید ۱۹ از جمله بهارات، سینوواک، سینوفارم، فایزر، مدرنا و برکت منعی برای اهدای خون ندارند. قبل از اهدای خون تاریخ و نوع واکسن از اهدا کننده پرسیده می‌شود.

او  تصریح کرد: اهدای پلاسما کم شده و در صورت ادامه روند واکسیناسیون دیگر نیازی به اهدای پلاسما وجود ندارد.

رئیس برنامه ریزی،جذب و نگهداری اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان اصفهان درباره ذخایر خونی استان گفت: خوشبختانه به دلیل فراخوان‌های داده شده ذخیره خون در استان مطلوب است، اما چند روزیست گروه خونی o منفی با کمبود مواجه هست.

مسائلی افزود: از تمامی افراد جامعه به خصوص جوانان و بانوان تقاضای اهدای خون داریم چرا که با وجود ذخیره خونی همچنان بیماران تالاسمی و اعمال جراحی نیازمند همیشگی اهدای خون هستند.

او در خصوص عدم استقبال زنان از اهدای خون گفت: به دلیل وجود باور‌های غلط در جامعه از جمله ضعف جسمانی و کم خونی در خانم ها، بانوان استقبال چندانی از اهدای خون نمی‌کنند در صورتی که چنین مسائلی بر گرفته از باور‌های نادرست است و نباید به آن‌ها توجه کرد و خواستار مشارکت بیش از پیش بانوان در اهدای خون شد.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.