سخنگوی سازمان انتقال خون استان اصفهان از مراجعه بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم استان اصفهان به مراکز انتقال خون در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۴۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، لطفعلی جعفری سخنگوی سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم استان اصفهان از پویش نذر خون، گفت: از اول ماه محرم تا پایان روز دهم محرم بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر جهت ادای نذر خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۴۵۰ نفر موفق به نذر خون شدند.

وی افزود: در روز‌های تاسوعا و عاشورا نیز بیش از هزار و ۷۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که هزار و ۳۰۰ نفر موفق به ادای نذر خون خود شدند.

سخنگوی سازمان انتقال خون استان اصفهان با قدردانی از مشارکت خوب مردم استان از پویش نذر خون، گفت: باتوجه به اینکه خون و فراورده‌های خون یک بافت زنده است و بیمارستان‌ها و بیماران به صورت مستمر و روزانه به خون و فراورده‌های خونی نیاز دارند، از مردم درخواست می‌کنیم به صورت روزانه و مستمر و تدریجی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه پویش نذر خون که از ابتدای ماه محرم شروع شده، تا پایان ماه صفر ادامه دارد، گفت: کسانی که نذر خون دارند می‌توانند در این مدت به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند. براساس فتوای مراجع عظام تقلید، موکول کردن نذر خون در روز تاسوعا و عاشورا به روز‌های دیگر تا پایان ماه صفر بدون اشکال است.

جعفری میزان ذخیره خون در استان را ۷ روز اعلام کرد و افزود: وضعیت ذخیره خون در استان مطلوب است، اما همانطور که اشاره شد باتوجه به اینکه خون و فراورده‌های خون تاریخ انقضای محدودی دارد و نیاز به خون و فراورده‌های خون به صورت مستمر و روزانه است، از مردم می‌خواهیم نذر خون را به صورت مستمر انجام دهند تا پاسخگوی نیاز بیماران باشیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.