نشست خبری حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در نشست خبری امروزش گفت: در گام دوم تبلیغات اسلامی ناب، با تلاش به سمت مردمی‌تر و جوانانه‌تر حرکت کردن دستگاه تبلیغی در سازمان تبلیغات حرکت کردیم. تبلیغ اسلامی همان نشر خوبی‌هاست؛ خوبی‌ها و فرهیختگی مردم را باید به آن‌ها نشان داد.

وی ادامه داد: طبیعتاً در این مسیر همه روش‌های تبلیغی باید با یکدیگر پیوند بخورند و همه در نشر خوبی‌ها باید دست به دست هم بدهند. ساختار فرهنگی در کشور نیازمند بازسازی است و متاسفانه یک آشفتگی فرهنگی بین ارگان‌ها داریم باید برای هم افزایی و رشد فرهنگی یک اتحاد ایجاد شود. ما در سازمان تبلیغات سعی کردیم، جلوی موازی کاری‌ها را بگیریم و یکپارچه پیش برویم.

حجت الاسلام قمی اظهار کرد: ما باید مروج خوبی‌ها باشیم و همه مردم خود را مروج خوبی‌ها بدانند. امکان نشر خوبی‌ها باید بین مردم فراهم شود. هر قسمت در سازمان تبلیغات باید اولویت خود را در هر زمینه بیان کند؛ اصلی‌ترین مسأله ما سبک زندگی است و اگر بخواهیم مشکلات را اصلاح کنیم باید سبک زندگی را اصلاح کنیم. سبک زندگی را باید با محوریت خانواده درست کنیم. به عنوان مثال باید سبک زندگی فرزند آوری را ترویج دهیم.

وی درباره سایر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: ما از گردشگری مذهبی هم می توانیم بهترین استفاده را از نشر خوبی‌ها بکنیم. در این مدت دو جلسه با وزیر گردشگری داشتم و امیدوارم با آن‌ها همکاری کنیم. ما به دنبال کار‌های سیاحتی بودیم که به خاطر کرونا کنسل شد.

او درباره جوان‌گرایی در حوزه هنری و سازمان تبلیغات گفت: همه خیر‌هایی که در جوانی است مثل خسته نشدن و شادابی در مدیریت هنری نیز هست. همه فرکانسی که در جوانی است در مدیریت هنری هم دیده شده است. در آینده نه چندان دور برکات جوان‌گرایی را در حوزه هنری می‌بینید. امیر المومنین می‌فرمایند با جوانان مشورت کنید.

رئیس سازمان تبلیغات در خصوص اینکه رویکرد این سازمان برای اربعین چیست، بیان کرد: ما در مناسبات مذهبی مسئولیت محوری داریم؛ مثل ماه محرم. برای اربعین هم صریح می گویم که آمادگی کامل داریم ورود کنیم و مسئولیت اربعین را بپذیریم؛ ولی چون به عهده ما نبود فقط همکاری کردیم با ارگان‌های ذیربط. ما به عنوان دستگاهی که مسئولیت در اربعین ندارد، عزم حمایت موثر را داریم؛ ولی در این مورد نمی‌توانیم بیش از وظیفه مان ورود کنیم. این نکته را هم بگویم که هیچ دلیلی ندارد هیئت تعطیل شود و به عزاداری نپردازد. در مجموع برای برگزاری مراسم‌های محرم با نظرسنجی وزارت بهداشت، دو برابر بیشتر مراعات کردیم.

وی درباره اینکه سازمان تبلیغات درباره اقشار جامعه چگونه می‌اندیشد، گفت: ما با اینکه به برخی جوانان قشر خاکستری بگویند، مخالف هستیم. من اکثر مردم جامعه را مذهبی و علاقه‌مند به سید الشهدا می‌دانم.

قمی درباره استفاده از مردم برای تبلیغات دینی اظهار کرد: اگر ارگان‌ها مردم را در همه جا وارد کنند، مشکلات حل می‌شود. همه دستگاه‌های فرهنگی باید مردم‌محور و مردم‌سالار باشند. نکته دیگر این است که ما چقدر مردمی بودیم. من به خودمان نمره قبولی می‌دهم، ولی بسته به عواملی مثل موازی‌کاری با برخی ارگان‌ها نمره عالی نمی‌دهم.

او درباره اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به سازمان تبلیغات اسلامی ملحق می شود یا نه، بیان کرد: هرچه تشخیص داده شود، از شورای فرهنگی انقلاب و مقام معظم رهبری ما تابع آن هستیم، ولی در این زمینه حکمی ابلاغ نشده است.  ما سعی کردیم مسائل هر شهر و محله را اولویت بندی کنیم و بر کارشان نظارت داشته باشیم. ما مجموعه‌های رصدی داریم که دارند فعالیت می کنند و یکی دیگر از کار‌های متن ارتباط با افراد موقر در فرهنگ جامعه بوده است.

حجت الاسلام قمی درباره اینکه خانم ها امکان حضور در برخی رشته های هنری سوره را ندارند، گفت: حتما خانم‌ها در هنر عناصر مهمی هستند. وقتی ما جایی را ایجاد می‌کنیم برای مقاصدی است. برخی مدیران آموزشی سوره تاثیرگذاری کمی در برخی ورودی‌ها داشتند و برای مدتی ایجاد محدودیت کردند. با تمام شدن مشکلات این محدودیت‌ها برطرف می‌شود. حتما مجموعه دویست تایی سینماهای سازمان تبلیغات، قطبی در حوزه فرهنگ و هنر است.

او در ادامه درباره مظلومیت اهالی قرآنی و موسسات آن بیان کرد: یکی از مظلوم‌ترین عرصه‌ها، موسسات قرآنی هستند. متاسفانه برای احیای مراکز قرآنی به غیر از کمک‌های مردمی نتوانستیم بودجه‌ای تهیه کنیم و بابت این مسئله شرمنده ایم.

قمی درباره شایعه اختلاف میان خود و رئیس حوزه هنری هم اظهار کرد:  ما هم با حوزه هنری، هم با وزارت ارشاد و دیگر ارکان فرهنگی کشور همکاری کامل داریم و مشکلی بین ما نیست.

او در پایان گفت: برای ترویج نشر خوبی‌ها از رسانه و ابزار‌های فناوری نمی‌شود دست کشید. بازی‌ها در حوزه کودک، مثل کتاب و تفریح و انیمیشن هم می‌توانند بسیار به ما کمک کنند. متاسفانه بازی سازی از جا‌هایی است که نمره خوبی در آن نمی‌گیریم، در حوزه انیمیشن کودک هم ما عقب هستیم؛ زیرا نسل بعدی بیش از این نسل ذهنش گره خورده با فناوری است.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار