در پی اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی در یک هیأت، شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت خواستار پیگیری و برخورد با فرد و هیأت متخلف شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،در پی اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی در یک هیأت، شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به رئیس سازمان تبلیغات نامه نوشت و خواستار پیگیری و برخورد با فرد و هیأت متخلف شد.

متن نامه بدین شرح است:

«جناب حجت الاسلام والمسلمین قمی زید عزّه
رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی

سلام علیکم
با صلوات بر محمد وآل محمد علیهم السلام و تسلیت ایام سوگواری سلاله نبی مکرم اسلام صل ‏الله ‏علیه ‏وآله ‏و سلّم، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‏السلام و یاران با وفای آن حضرت، همانگونه که مستحضرید در اثنای برگزاری مراسم سوگواری دهه اول محرم حسینی و عزاداری‌های خالصانه عاشقان سیدالشهدا علیه السلام، هتاکی و توهین یکی از به ظاهر مداحان در یک هیئت از هیئت‌های تهران، به مقدسات مذاهب اسلامی موجب خدشه دار شدن احساسات عزیزان اهل سنت که در دلدادگی و محبت به اهل بیت علیهم السلام بخصوص وجود مبارک حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام شهرت داشته و همواره نسبت به تکریم و تعظیم آن حضرت تاکید داشته اند، گردید.
بی شک وجود پربرکت حضرت امام حسین علیه السلام بعنوان محور مشترک محبت ورزی و مظهر عزّت و ایستادگی در برابر ظلم، از ارکان وحدت اسلامی بشمار آمده و مراتب دلدادگی اهل سنت در اشعار شعرای اهل سنت، همچنین آثار و بیانات علمای بزرگ مذاهب اسلامی در بزرگداشت مقام والای سید الشهدا و تبیین حماسه ماندگار کربلا و مظلومیت بی بدیل آن امام شهید کاملا مشهود است.
شـایسـته اسـت بـا عـنایت بـه ضـرورت تقـویت مـبانی وحـدت اسـلامـی و عـمـل بـه منـویـات روشـنـگـرانـه مقام معظم رهبری «مدّ ظله‏ العالی» در حرمت توهین به مقدسات مسلمین، دستور فرمایید با توجه به ماموریت‏های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در مدیریت فعالیت‌های مذهبی و هیئات و جامعه مداحان کشور، نسبت به پیگیری موضوع و اتخاذ تدبیر و تمهید مقدمات برخورد با فرد و هیئات متخلّف اقدام عاجل به عمل آید.
در پایان از پایبندی و فعالیت‌های ارزشمند و تاثیرگذار قاطبه مداحان اهل بیت علیهم السلام و هیئات مذهبی کشور که در عمل به منویات مقام رهبری «مدّ طلّه‏ العالی» و عموم مراجع عظام، کوشا بوده و هستند قدردانی می‏گردد.
در پناه قرآن و اهل بیت علیهم السلام محفوظ باشید».

نامه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به رئیس سازمان تبلیغات

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار